söndag 17 juni 2012

Träd var det här!

Träden vid utedasset vid mitt första barndomshem Brokhult. Dock är det inte det avträdet  som vi använde. Det låg vid ladugården och den var riven. Inte kul att sitta på snedden när man utför toabestyren. 
 Frukträden i  den gamla ärevördiga lantgården som var omgärdad av en småländsk stengärdsgård. Lantligt och ljuvligt tycker jag. Dagen till ära är flaggan hissad på nationaldagen.
 De gamla träden utanför Christina Nilssons födelsehem Snugge utanför Växjö får bli den sista bilden i trissen.

23 kommentarer:

Misswhatsit sa...

Vackra träd och hus. Alla byggnaderna är fina, men dasset på första bilden har onekligen sin charm:)

Monica o Jacob sa...

Härliga bilder med lite gammaldags stuk, bild ett med hjärtat och ventilationshålen blir min favorit;-)

Solvarm sa...

Snygga bilder med både träd och avträde.

Den sista bilden gillar jag mest det är så vackert ljus i den.

Maria sa...

Fin och härlig triss med fina bilder!

Stare Ström sa...

Fina gamla träd. Men det är nog svårt att hålla sig kvar på dasset!

Cecilia Artista sa...

Hej syrran!
Vilka härliga bilder från ditt Småland!
Utedasset är ju bara för gulligt där de står bland alla träden och den vackra mossiga muren!

cat sa...

Fina träd och vackra gamla hus :)

Della sa...

Riktig "på landet"-känsla över de bilderna.

Annemor sa...

Morsomt triss med trær.
Ikke lett alltid, med utedo :-)
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2012/06/17/tretriss/

Anneli sa...

Fint på ett gammeldags sätt!
Fin triss du satt ihop :)

ormbunke sa...

Så fin touch du har fått på fotona. Passar perfekt till de gamla byggnaderna och träden.Ha de gott.

Pysselfarmor sa...

Det är en så vacker stämning i dina vackra bilder. Huset på tredje bilden påminner mig om mitt barndomshem.

Elionor sa...

Vackra bilder!
Min favorit blir foto nummer tre.
Fint med trädets skugga på stugväggen.

kaxi sa...

Vilken fin minnestriss med träd i. Jag gillar verkligen dasset:)

Pialotta sa...

Alldeles underbart med dina trädbilder från Småland :) Ser du bytt headern till Åhusbryggan.. fint :)

Linnéa sa...

Ser lite vinglig ut på toan, lutande som ett gammalt trä, du visar på lantlig idyll med din grönska o fina gamla hus!

Ha en bra vecka - glad midsommar!

trollet sa...

Gillar när det blir en liten story till... dassbilden blir absolut favorit=))

Artlover sa...

När jag såg de två första bilderna tolkade jag det som var byggt från trä och träd. Tack för titten:-)

Erik Semlan sa...

Härliga bilder från landsbygden. Kul bild på det sneda dasset.
Lantgården med den hissade flaggan och stengärdsgården blir mitt val bland dessa bilder. Får mig att tänka på Emil i Lönneberga... och hans hyss. :-)
Du bjuder på en vacker triss med mycket träd, tack för titten.

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Snygga bilder med "äldre" design.
Kul.
Ha de bra.

Hasse A Norge

llhertz sa...

Smålands fina miljö och många träd. Snyggt trissat!

SigridfraEnget sa...

Fin och stämningsfylld triss!

Bildgatan sa...

Vad vore ett hus och en tomt utan alla vackra träd? Ingenting påstår jag (jag med en hel skog på tomten på ön =) )