fredag 6 juli 2012

4U2 - fotoutmaning XXIV - Blå


Idag är temat här BLÅ, och mitt val faller då på det blå havet utanför Åhus. Härligt och inbjudande blått även om jag är för feg att ta ett dopp nu. Lite varmare om jag får välja. Jag väntar nog med att doppa mig tills jag kommer till Gotland senare i sommar för då hoppas jag att havet är lite varmare än nu. Fast vem vet hur resten av sommaren blir. Idag har det varit varmt och mycket fuktigt, och det tycker inte jag är skönt alls om man befinner sig i inlandet. Då skall man befinna sig vid någon av våra kuster. 

8 kommentarer:

Annemor sa...

Nydelig blått bilde, var deet og det får meg til å lengte etter havet.
God kveld til deg :-)
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2012/07/06/historisk-blatt/

BP sa...

Håller helt med dig - inget dopp under 24 grder liksom, eller hur;-)
Undrar verkligen hur resten av denna bedrövliga sommaren vlir. Lyssnar just nu på smattrande regn utanför...

Mona sa...

Skön bild av böljan den blå. Jag doppade mig första gången i slutet av maj. Då var det 12 grader. Jag klarar att doppa mig då det är kallt i vattnet, bara det är varmt i luften.

Håller absolut med dig. Varmt och fuktigt väder är olidligt!

cat sa...

Åh det ser vackert men kallt ut. Kanonfint med den lilla orange bojen mitt i allt det blå :)

Gärdsmygen sa...

Vilken skön bild!!
Jag har badat två gånger. Det var under 24 grader kan jag tala om.

4U2 sa...

Gillar inte bara färgen utan även motivet, härligt!

Charlotta sa...

Vackra blå vågor. Håller med om att det ser för kallt ut för ett dopp.

En häxa på Vift sa...

Fin bild och den där bojen bryter verkligen av på ett mycket snyggt sätt. Fint fångat!

Copyrightskyddade bilder