torsdag 12 juli 2012

I like - torsdagstema # 49

 Jag är mycket förtjust i vallmo. Tyvärr håller blomman inte länge alls, men de dagar den är som vackrast njuter jag av den. Idag finns den inte kvar för regnet har gjort sitt, och det är inte bara denna som är drabbad utan de flesta blommor har blivit fula av störskurarna som kommit.
 Jordgubbar gillar jag, och äter mest lite varje dag. Idag var de inte så fina och naturligtvis är det regnets fel. Skönt att ha något att skylla på:D Nu skall jag inte titta in till er andra utan det väntar jag med tills ikväll. Ha det gott till dess.

11 kommentarer:

Violen sa...

Två härliga bilder. Har knappast sett någon vallmo blomma iår. Jordgubbar däremot finns det gott om. De jag åt igår var så där, hade
nog fått för mycket regn på sig.

Lena och Tommy sa...

jättefina bilder!

Gärdsmygen sa...

Gillar också - både vallmo och jordgubbar

BP sa...

Vallmon är ju så vackra, äslkar dom! Ja och jordgubbar fanns ju hos mig med. Gubbsarna och mango är mina absoluta favo frukter.
Vi diskuterade på jobbet idag vilka jordgubbar var bäst - svenska eller spanska. Det blev 3:2 till Sverige;-)

Marit Johansson sa...

Instämmer.. jag lajkar också!

Monica o Jacob sa...

Två givna favoriter här med;-)
Ha en skön kväll;-)

ormbunke sa...

Usch ja det är så synd om alla blommorna som blir så förstörda av allt det våta.Tack för din värmande kommentar. Ha de gott.

Mona sa...

Underbar vallmo! Synd att regnet förstört den. Jag har verkligen frossat i jordgubbar i år. Började redan i maj när dom belgiska kom.

Annemor sa...

Jeg får ikke mine valmuer til, men nyter å se på dine.
Jordbær kan man spise hele tiden. :)¨Nydelige bilder.
Mormor på muren

Stare Ström sa...

Läckra röda bilder båda två!

llhertz sa...

Här håller jag med till fullo! Två röda fina favoriter att njuta av om sommaren :)

Copyrightskyddade bilder