tisdag 24 juli 2012

Ovanlig

 Det här får bli mitt bidrag till temat ovanlig den här veckan. Jag tycker mig inte ha sett någon motsvarande bro förr, och jag är attraherad av broar om man nu kan använda det uttrycket i sammanhanget. Jag tycker dessutom att den är mycket vacker. Den finns för övrigt i Huseby, som är ett tacksamt ställe att fotografera på. I går var jag och sonen där och fotade och hade det trevligt. Under dagens lopp kommer jag att kika in hos er andra och se vad ni har för ovanliga saker att visa upp. En fin dag önskar jag er.



20 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Ovanligt, och snyggt, bro-"räcke" :) Undrar om det bara är dekorativt eller om det håller en betydelse ...

Hanna sa...

En vacker och ovanlig bro. Ser dock svår ut att gå på, man får akta fötterna så man inte snubblar :0)

Blir förresten alltid lika glad av att komma in på din blogg och se den enormt fina headern!

Stare Ström sa...

En liknande har jag aldrig sett!

Anneli - A'la Foto sa...

ÅÅÅhhh vilken snygg bro...och absolut ovanlig! Jag gillar också broar...det är så härligt och speciellt när de är såhär ovanliga! Riktigt fint tolkat! Vacker bild...nu vill jag dit! Undrar var Huseby ligger????

Ha en skön dag!

SoF sa...

Ja den där ser ovanlig ut hela den. Både i konstruktion och med de där annorlunda "räckena" på sidorna.

Jag tänker på nåt från österut...i världen alltså.

Solskenshälsningar!

Marit Johansson sa...

Jag tror aldrig jag sett en sådan vacker bro, verkligen ovanlig, ha en fin dag!

Cecilia Artista sa...

Verkligen en vacker bro! Jag gillar också broar. De finns i så många olika skepnader.

Så kul att gå på fotorunda med sonen! En av mina söner har just köpt en systemkamera. På drygt en vecka har han börjat fota med RAW, provat massor med inställningar och lärt sig Lightroom. I går köpte han ett stativ och sa att det ska bli kul att prova långa slutartider! Energisk kille!

Annika sa...

Helt klart en ovanlig bro :-) Väldigt fina stängslen runt bron med.

Ha en fin tisdag!

Monica sa...

Ja den var ovanlig, läckert
räcke;-)

Artlover sa...

Det var kul att se denna ovanliga bro. Den måste vara väldigt gammal. Fin bild på den.

Erik Semlan sa...

Det var en vacker och ovanlig bro. Verkligen annorlunda broräcke!
Broformen går igen i formen på stolparna, med månskärvan.
Är brovalvet helt i trä?

Lena och Tommy sa...

Ovanlig och fin bro!

Birgitta - FOTO* sa...

Huseby vill jag besöka också!
Fin och ovanlig bro :)

Carina - inspirera sa...

Ovanligt vacker!
Ett ovanligt klurigt tema var det denna veckan...
Kramen.

Mina fotostunder sa...

Vilken speciell och vacker bro...riktigt ovanlig!

BP sa...

Bron är otroligt vacker, speciellt ledstängerna. Har aldrig sett något liknande. Med andra ord: toppen bidrag!

Skaparglädje sa...

En mycket fin bro.

SigridfraEnget sa...

En riktig fin och ovanlig bro!

Christina Ahl sa...

En ovanlig och vacker bro!

Pialotta sa...

Åh, så ovanlig bro ... riktigt snygg är den oxså :) Jag skippar många bloggteman nu, har inte så mycket tid o lust just nu, men det kommer säkert sedan igen ... men Onsdagstemat är klart :)

Copyrightskyddade bilder