fredag 20 juli 2012

Veckofotokedja fredag - Utropstecken !



Idag fredag sista dagen i fotokedjan skulle vi ha ett utropstecken. Utropsteckan står ofta för en uppmaning, (kan användas efter interjektioner som hej, aj osv)och  det är det som vi har fått i uppgift av fotokedjehållaren att göra. -Plåta! - Den här uppmaningen har även Alvesta kommun i mitt foto. En uppmaning att åka till kommunen!  Men vem har inte någon gång åtminstone passerat kommunen med tåg då det är en så kallad järnvägsknut. Nåväl jag har fuskat i fotoshop, vilket jag tyckte var ganska kul för det är inte ofta jag gör det. Nu skall jag se vad ni andra har hittat på för trevligt med utropstecknet.
TACK FOTOBRUS.SE FÖR DEN HÄR VECKAN. JAG HAR UPPSKATTAT DETTA.

15 kommentarer:

Kicki sa...

Vadå fotoshoppat tänkte jag... Fyndigt!

Monica sa...

Vilken passande bild;-)
Ha en skön helg;-)

Eva Trillian sa...

:) Det är väl roligt att få leka lite i Photoshop ibland. Speciellt när det är för en bra sak :)

Monica sa...

Ja visst görs det, fattar inte hur någon kan njuta av 35 gradig värme och att allt är visset och sönderbränt. Själv blir jag sur, grinig och livsfarlig Hihi
Ha en bra dag;-)

Kerstins foto sa...

Snyggt jobbat med skylten! :)

Tony sa...

Sånt är ju skoj.
Tack för din medverkan!

heidi sa...

så uppmärksamt av dig:) bra bild på ett utropstecken:)

heidi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Stare Ström sa...

Nej, så fiffigt! Lyckat!

SoF sa...

Hihi - och jag som trodde de hade så mycket humor i Alvesta att de hade vänt på Info-i:et.

Kul att leka lite i PS.

Ha det gott/Trevlig helg!

Freja sa...

Snyggt! Jag tycker alla borde byta ut informationsskylten mot utropstecken, jag blir i alla fall mer nyfiken då!

Gärdsmygen sa...

Gissade nästan det, men lika lyckat ändå. Är det din bil? Tuff!

BP sa...

Det här gick jag nästan på, fast bara nästan. Hade nämligen samma idé först med info-tavlan här i Täby. Men sen orkade jag inte.
Bilden är toppen å jag gillar din "Red Arrow" = bilen längre fram:-)

4U2 sa...

Bra och roligt tänkt!

Bildgatan sa...

Klockrent ...