torsdag 30 augusti 2012

I like # 56 - Gammalt

 Kommer ni ihåg hur det gick till att köpa biljetter på stationerna förr? Det gör jag och jag gillar, att det finns de som vill bevara och göra museum av det gamla. Här visar jag hur biljettluckan ser ut både från kundens sida och biljettförsäljarens sida. Lite häftigt hur man sköt in pengarna och de sköt ut biljetten i lådan. Numera tycker jag det är mycket krångligare att köpa biljetter. Tänk så enkelt det var förr. Kanske är det jag som inte hänger med i svängarna för det är inte ofta jag åker tåg längre.

8 kommentarer:

Violen sa...

En gammal hederlig biljettlucka, det är nostalgi det! Håller med om att det är krångligare att köpa biljetter nu när man ofta ska ha tillgång till dator. Trevliga bilder!

Lena och Tommy sa...

Det är sådan charm med sådant som är gammalt!

Seraphina´s Phantasie sa...

A wonderful old interior and beautiful photos ! Amazing !

Leif Hammar sa...

Kul att se gammal kuriosa från förr. Hm, jag tycker det är enkelt att beställa plåtar via webben idag:-)

kristallinasfoton sa...

Åhhh ja, det var tider det. Tycker också det var enklare förr. Nostalgiskt vackra bilder.

ormbunke sa...

Gammalt men ändå inte så längesen.Undrar hur rånsäkert det var. Ha de gott.

Kicki sa...

Ja åker man inte tåg så är det svårt att hänga med! Verkligen charmig lucka!:)

Annemor sa...

Liker bedre den gamle løsningen med mennesker ikke bare maskiner.
Nydelige fotos.
Mormor ønsker god fredag

http://www.starbear.no/mormor/2012/08/30/lander-langsomt/