söndag 19 augusti 2012

Så här ser det ut där jag är idag del 16

Ja så här ser det alltså ut där jag är idag på förmiddagen. 


 Framsidan av huset mot Storgatan till. Här på denna sidan är vi nästan aldrig för trafiken som passerar stör när man skall föra ett samtal.

De få plommon som vi får i år är lätträknade. Det  gäller att hålla sig framme så vi hinner före fåglarna. Jag klagar inte för vi har fått så mycket plommon flera år i rad så det känns faktiskt ganska skönt med   ett år som ger lite skörd.

Baksidan av huset som vi är på mest. Vi har inget lusthus längre för det har de kraftiga vindarna som svept fram över tomten haft tagit med sig så vi såg det som bäst att inget ha. Det går fint att ha trädgårdsmöblerna på gräset. Det blir lite lantligt stuk på trädgården då. Ja nu vet  ni hur jag bor i den klassiska småländska röda stugan, som dock inte ligger på landet utan i byn.



24 kommentarer:

Lotta sa...

Så fint det är hos dig, gillar plommonbilden som är lite höstig!

SoF sa...

Härligt med en aktuell rapport från Småland. :)

Fint.

Glad söndag!

Maria sa...

Så fint trissat med härliga bilder!

Axart sa...

Ser grönt och skönt ut:)

AX

llh sa...

Det ser härligt ut där i Småland under björkens grenar. En god plats att befinna sig på :)

Eva Trillian sa...

Så fint!
Bilden med björken, gräsmattan och klassikerstugan är ju superfin! Sverige i ett nötskal s.a.s. ;)

Cecilia Artista sa...

Vackra bilder från ditt hem!
Plommonbilden är lite extra läcker!

Violen sa...

Tycker om alla dina bilder! En lyckad triss.

Anna tassar in.. sa...

Ja här i ljusaste Småland är det röda hus som gäller..de passar så bra liksom. Välskött o prydligt har du det o det gillar jag.

ulla laiho sa...

En mycket fin miljö du bor i. Visst är det mysigt att kunna placera utemöblerna där man har lust och inte bara på en speciell plats. Vackert foto på plommonet.

Vi fick såga ned vårt plommonträd i år. Det sprack mitt itu härom året och nu gav det upp och var nästan helt dött.

Ingrid sa...

Så fint det är vid dig! Gullriset lyser så gult och vackert och när jag ser plommonet påminner det mig om att jag måste kolla plommonträdet på Stenstugu nästa gång jag är där.

Kram, Ingrid

Hanna sa...

Gillar att se bilder från villaträdgårdar. Vad fint du bor. Blir avundsjuk på plommonträdet, mums ;0)

KajsaLisa sa...

Sista bilden är nog min favorit, kul komposition.

Monica o Jacob sa...

Härlig triss, älskar den röda Svenska stugan;-)
Ha det bra;-)

Marit Johansson sa...

Vilken färgfest i den första bilden. Du bor riktigt mysigt till, visst är det lantligt att ha utemöblerna direkt på gräset, nackdelen är att det är mer mygg där.. fin triss!

Erik Semlan sa...

Härligt grönt och fint är det runt ditt röda hus. :-)
Snyggt foto på björken på baksidan, jag väljer den bilden i din snygga triss.
De gröna löven gör sig bra mot det rödmålade huset.

Stare Ström sa...

Det ser väldigt trevligt ut där du bor!

Annemor sa...

Herlig triss, rett og slett.
Ha en fin kveld.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2012/08/19/slik-er-det-her-i-dag/

Bitten sa...

Härlig och fin triss!

ormbunke sa...

Så härligt ombonat det ser ut. Synd att trafiken stör.Plommon hade vi 5 st. men dem åt getingarna upp innan vi såg att de var mogna.Ha de gott.

Pysselfarmor sa...

å så fint du bor! och det där med plommonen verkar vara något lika för alla....vi har inga alls i år, men haft massor i flera år. Trädet måste ju få vila....

Leena sa...

Så fint du bor! Älskar björken som hänger över gräsmattan. Hemma hos mina föräldrar hade vi många björkar på gårdsplanen - den var ju lite större än dagens trädgårdar - och jag tycker de är så fina.

Lena och Tommy sa...

En grön och fin trädgård!

Vita Stunder sa...

Så härligt ni bor :) Fina bilder!

Copyrightskyddade bilder