fredag 3 augusti 2012

Sitter ihop

Den här gamla restaurangskylten ligger på undantag där TV-serien Så mycket bättre spelades in på pensionat Grå Gåsen i Burgsvik på Gotland. Lite besviken på miljön blev jag, men så är det ofta när man har sett det på TV och sedan ser det i verkligheten. De har nog förmåga att välja godbitar att visa för TV- tittarna. Kanske man kan jämföra lite med att ha läst en bok, och sedan sett filmatiseringen av den. Ofta är boken bättre i alla fall tycker jag det för det mesta. Jag skall titta in hos er andra men inte just nu även om jag är nyfiken på vad ni har hittat för sitterihopbilder. 
Trevlig helg. 



17 kommentarer:

Violen sa...

En rolig vinkling. Skylten ser ut att sitta ihop bra.

Lena och Tommy sa...

det var ju en jättefin bild!

llh sa...

Men skylten är jättefin. Den blir man inte besviken på.

ulla laiho sa...

Jag tycker precis som du - boken är alltid bäst!

Och din bild är i alla fall fin!

Erik Semlan sa...

Rolig, annorlunda tolkning. Visst blir det ofta inte samma sak livs levande som vid en tv-inspelning. Jag har varit där innan "Så mycket bättre" och jag tyckte jag kände igen mig på tv:n. Lustigt hur man kan uppleva en miljö på väldigt olika vis.

ormbunke sa...

Det är väl som när de bygger om för folk att det är bara vissa sidor som visas.Ha de gott i helgen.

Pysselfarmor sa...

Snygg bild och jag förstår vad du menar...
När vi var med barnen (de var 10-11 år) på Madame Tussauds i London så fällde äldste sonen följande yttrande på min fråga om hur det var. Jag var ju litet nyfiken för de hade "hett" önskat sig dit.

"Stor skylt och liten verkstad"...tror han var väldigt besviken.

Laura sa...

Ha! Det var oväntat, men kul tolkning :-)

Ja, man blir alltid besviken när man ser filmatiseringen av en bok... tyvärr :(

Marit Johansson sa...

Snygg tolkning! Jo dom är väldigt skickliga när dom filmar, det kan verkligen se annorlunda ut i "verkligheten"!

Mona sa...

Det blev en riktigt läcker bild med den placeringen av skylten. Håller absolut med dig. Det är mycket sällan en film överträffar boken.

Mona sa...

Glömde säga att min bild är en närbild av ett stort konstverk som heter Universum. Det är planeternas banor som är sammansatta med bultar. Förmodligen placerade där för att stabilisera konstverket.

Monica o Jacob sa...

Härlig tolkning av temat;-)
Ha en skön lördag;-)

Annemor sa...

Da er du like flinkt til å velge, som hvilken som helst tv-produsent. Flott bilde.
Mormorklem

Nett sa...

Fin skylt, har nog inte sett serien.

sinneskatten sa...

Visst är det så, ibland ska man inte se det för man blir bara besviken.

Stare Ström sa...

Visst är det så att man har skapat sig en egen bild av hur det ska se ut och blir besviken när man ser det i verkligheten.

Pialotta sa...

Fantastiskt foto i alla fall.... nej, bilden vi ser på TV är inte alltid densamma som i verkligheten .. tyvärr. Ha de...

Copyrightskyddade bilder