onsdag 29 augusti 2012

Uppvaknande

Inget lätt tema vi fick idag. Nåväl mitt uppvaknande visar jag här. Det första jag gör när jag vaknar är att gå ut och hämta tidningen. Då såg jag detta spindelnät på trädgårdsstolen, och kunde inte motstå att ta en bild. Det var för mig ett trevligt uppvaknande att få se herr eller fru spindel i mitten av sitt vävda nät. Undrar om den redan hade ätit sin frukost. Kanske väntade den på något gott. Den låt hårt ihoprullad, varför jag tror den var mätt och belåten.


19 kommentarer:

Lasse Johansson sa...

Vilket vackert spindelnät med pärlor.
Spindeln sover säkert och vittjar inte nätet förrän solen värmer upp eventuell mat ;-)
Hoppas du inte kom så nära att du fastnade.

Monica o Jacob sa...

Vad fina dom är spindelnäten med sina fina droppar av fukt;-)
Ha en bra dag;-)

Violen sa...

Fint fotat spindelnät! Skulle tro att spindlarna har klarat av frukosten och nu väntar på att vakna upp inför kvällen. Hos oss är de mest aktiva kvällar och nätter.

Beppan sa...

Så vackert somliga har omkring sig! Pärlor på tråd...

Vilken tur att du såg detta fina och låter oss njuta också!!

Nett sa...

Vackert fångat, spindelnät är så vackra om morgonen.

Marit Johansson sa...

Som ett konstverk, så snyggt. Säkert hade spindeln ätit frukost och låg och vilade!

Anni sa...

Som pärlor på tråd ... är vi visst fler som säger. Och tänk, så snart daggen torkat syns nätet inte alls. Vackert med den gröna bakgrunden också!

Martina sa...

Härlig bild!
Lyckas aldrig så bra med mina spindelnät och undrar om det kanske har med objetivet att göra. Vad änvänder du, macro av något slag eller?

Cici sa...

Det är riktiga konstverk dom åstadkommer de där spindlarna och en fin bild fick du till. Ett bra tips blev det också, att gå ut på morgonen och leta efter daggprydda spindelnät.

ormbunke sa...

Så bra du fotat spindelnätet. En Bålgeting flög omkring i trädgården i morse så trodde jag skulle fått en bild när den fångade sin frukost. Fast jag tycker det är ruskigt när den sätter klorna i en fjäril.Ha de gott.

Artlover sa...

Mycket bra! Du har tagit bilden under rätt tidpunkt då daggen hänger kvar i nätet. Det ger också lyster åt bilden.

anjoe sa...

Nu er edderkopper ikke just på min favoritliste, men deres spind er jo flotte, ikke mindst når morgenduggen dekorerer ekstra ;-)

anjoe sa...

Nu er edderkopper ikke just på min favoritliste, men deres spind er jo flotte, ikke mindst når morgenduggen dekorerer ekstra ;-)

Lena och Tommy sa...

Bilden blev jättevacker!

Bitten sa...

Trevligt uppvaknande!

Leena sa...

Skönt att ha tid att titta på små detaljer på morgonen! Och tid och lust att ta en bild, då var du inte så sömndrucken i alla fall.

Eva Trillian sa...

Så vackert det är. Och väl du fångat det med den lugna bakgrunden! Fint!

llh sa...

Jättefint har du lyckats med den svåra konsten att fånga ett spindelnät på bild!

Annemor sa...

Så lekkert-
Det er neimen ikke like lett å få fotografert spindelvev .
God kveld :)
Mormor