fredag 21 september 2012

Jag satte morgonkaffet i halsen idag


Det är inte ofta jag blir arg och ledsen när jag läser tidningen. Idag på morgonen läste jag i Smålandsposten om de hemlösa i Växjö kommun. I dagens artikel läser jag om Maria 25 som tillsammans med sambo bor under presenning. Poliktikerna varav den ena från M svarar citat "Jag lever i tron att detta skall lösa sig före vintern" slut på citat. Politikern från S säger att de planerar för boende för det är inte rimligt att bo ute. Nej det skall gudarna veta. Nu till kärnan. I samma tidnings sista sida läser jag "Växjö kommun satsar tre miljoner på nästa års EM." Behöver jag säga något mer?
Samtidigt vet jag att kommunen ifråga kommer att ta emot flyktingar. Var skall de bo? Inte under presenning, eller? Sedan är det studenterna som inte heller får några lägenheter. Hur är det egentligen med prioriteringar i vårt samhälle? Nu har jag lugnat ner mig och kan dricka en kopp kaffe i lugn och ro för jag hoppas verkligen att politikerna kommer att prioritera rätt.

3 kommentarer:

i stora drag sa...

"M lever i tron" och "S planerar för..." det säger ju allt! En tror och en gör!
Hemskt att det ska behöva finnas de som inget hem har, men det är nog likadant överallt idag. Hoppas de prioriterar rätt, men f--n trot!

Tack snälla för din söta kommentar idag, blir så glad! :)
Och tack vare dig kom jag också till Sveriges lägsta punkt - i Kristianstad! För visst var det väl du som la ut bilder därifrån?
Lite läskigt att tänka sig sååå mycket högre vattenstånd, brr...
Ha en fin helg, Inger! Kram Pia

LissenTo sa...

Så är det hela tiden med motsatser i samhället. Som enskild medborgare så sätter man ofta morgonkaffet i halsen, av förvånging över beslut.

men det är olika plånböcker, såg s det.

Här blommar det för fullt också både rosor, rödklöver tror jag såg blåklocka också, som en andrar blomning liksom

Trevlig helg //Lissen
och kram, till dej

Birgitta - FOTO* sa...

Du skulle nog ge dig in i politiken med den glöden ;)
Gullig bild på utedasset :)