onsdag 26 september 2012

Kärlek

En ny fotokedja har startat. Jag vill gärna slå ett slag för den. Ett mycket bra initiativ, och lite annorlunda vilket är trevligt.

Kärlek är ett ofta borttappat ord. Speciellt tänker jag på hur många människor som blir plågade i fängelser, och som sitter inlåsta på orätta grunder. Kvinnor som lever i förhållanden där de blir plågade. Det var den tanken som slog mig. På min lapp står det kärlek.


Du har tappat ditt ord och din papperslapp,
du barfotabarn i livet.
Så sitter du åter på handlarns trapp
och gråter så övergivet.
Vad var det för ord – var det långt eller kort,

var det väl eller illa skrivet?
Tänk efter nu – förrn vi föser dig bort
du barfotabarn i livet.




6 kommentarer:

ormbunke sa...

Njutit en stund av dina senaste inlägg. Toppen. Nils Ferlins dikter
är både bra som dikt och som tonsättning . Skall kolla avancerat och bildat.Ha de gott. Kram.

Hero sa...

Jättefin bild och bra tolkning av temat. Trevlig fotokedja tycker jag, tänker också försöka delta. Ska fundera lite först.

SoF sa...

Vilken fin och personlig tolkning!

Ha det gott/SoF

llh sa...

Fin tolkning. Kärlek är ett ord som vi inte vill tappa bort, inte alls.

Annemor sa...

Vakkert løst.
Ordet som alle behøver :-)
Vakker kveld til deg :-)
Moemoe

aino sa...

vilken fin tanke. absolut att det bör stå kärlek på många lappar.
jag tycker också att den nya fotobloggen är en utmanande och annorlunda variant på fotobloggar.
aino