onsdag 17 oktober 2012

I mina tankar

  I mina tankar finns det mycket som pockar på uppmärksamhet. Jag vill läsa och lära mig så mycket jag bara kan. Jag vill lära mig om nya saker, och kanske finns det något i någon bok som tilltalar mig och som jag kan lära mig något av, därför läser jag mycket faktaböcker om just livet. Mitt liv är ett hopplock av så mycket, och det har gått fint att pussla ihop det, men där är något som fattas, och det är inte något stort utan något litet litet, och jag är övertygad om att det lilla  finner jag snart. Nu är jag nyfiken på vad som finns i era tankar. Jag kommer inte att kolla alla bidrag idag, men efterhand besöker jag er andra. Nu önskar jag er alla en fin dag för det skall jag ha. Jag tänker shoppa lite i stan och njuta av att solen skiner just nu.


12 kommentarer:

Monica sa...

Ja nog finns det mycket tankar alltid, hoppas du hittar det där lilla snart;-)
Ha en bra dag;-)

Lena och Tommy sa...

Visst kretsar tankarna ofta kring livet och vad som är viktigt.

Leena sa...

Det är inte allt lätt, livets pussel! Böcker är ju ett härligt sätt att leta efter kunskap och inspiration, och nu är det ju rätt tid att slå sig ner med en bok också.
Ha det gott, hoppas du gjorde något kap på stan! Om inte annat så lite solsken och frisk luft!

Violen sa...

Det låter konstruktivt att aktivt leta efter det man saknar i livet, även om det bara är något litet, litet. Bra tips på en bok som kan vara till hjälp!

Ezter sa...

Tankar ja, de virvlar runt hela tiden!

enn-08-i-exil sa...

Morrn.
Egna tankar kan vara bra.
Bara man inte blir innesluten.

Ha de bra.

Hasse A Norge

"Mina" tankar finns på min blogg.

Anita - Malta sa...

Ja, livet är en mångfald av nyanser och fattas något finner man det förhoppningsvis snart. Annars får man fortsätta leta. Läser just nu boken The Secret - Magin av Rhonda Byrne. En liten tankeväckare.

Eva Trillian sa...

Livets "jag har det på tungan" ... ;)

Charlotta sa...

Att vilja utvecklas och lära sig nya saker är en härlig inställning till livet tycker jag. Hoppas du finner det där lilla snart, men att du inte "nöjer dig" utan tacksamt hittar nya små utmaningar sedan. Ha en fin kväll!

ormbunke sa...

Ja man är ju aldrig för gammal för att lära något nytt.Försöker själv leva efter det. Hoppas du hittade något på shoppingturen. Ha de gott.

Pysselfarmor sa...

visst är det så att ibland känns det som att "något" fattas, men helt plötsligt är det (man) hel igen....du ska se att du hittar din lilla lilla pusselbit!
Ha det väldans gott!

aino sa...

så förvånad jag blir att det finns en bok om livets spel... det var min första tanke. men sen kom andra tanken... är livet ett spel? och här sitter jag nu med denna fråga...
dock kan jag säga att livet känns, i hjärtat.
aino