söndag 28 oktober 2012

Jag gillar...




(Den här veckan är det tävling inför fars dag. Jag gillar är temat. Eftersom jag har barnasinnet kvar får jag väl visa vad jag gillar även om det är barnsligt till tusen, MEN hur kul som helst. Det håller sinnet ungt.)

..att leka med sådana här saker. Det är nog för att jag önskade mig leksaker av den här typen när jag var liten, men se det gick inte an för jag var flicka. Nåväl två bilar fick jag så jag skall inte klaga, MEN nu finns möjlighet att leka och vara som barn på nytt. Det är grejer det.

45 kommentarer:

Violen sa...

Kan säkert vara riktigt roligt att leka med! Ibland kan man ta barnbarnen till ursäkt när leklynnet tränger på. Snygg triss, fina bilder!

SoF sa...

Vilken kul och annorlunda tolkning. Ser ju riktigt roligt ut!

Glad söndag!/SoF

Maria sa...

Man blir aldrig för gammal för att leka :)
Härliga bilder och snyggt trissat!
Ha en bra dag!

Mina fotostunder sa...

Härligt att kunna leka fast man inte är barn och så har det ju kommit så många nya spännande leksaker som inte vi hade på den tiden.
Trevliga bilder!

Monica sa...

Tror Jacob önskar sej en;-)fina bilder inte lätt att fota objekt i rörelse.
Ha en skön söndag;-)

Mias Mix sa...

Härligt att ha barnasinnet kvar :) Fina bilder!

Min fotogen sa...

Ha ha...förstår dig tillfullo !
Fin triss o fina bilder!

Johanna sa...

Härlig triss och fina bilder

Locknetoka sa...

Bra fångat med kameran! Riktigt fina bilder. Och vilken tur att man kan göra som man vill när man är vuxen! Lek på bara! :-D

KajsaLisa sa...

Fångad i flykten, mittenbilden är min favorit.

Anna smyger in.. sa...

Hi hi..ja det är aldrig försent att leka..vilken fin maskin..

Kicki sa...

Det var ju en överraskning!:) Söt liten helikopter, gillar den i mitten!

Leena sa...

Lite annorlunda och kul tolkning! Det har nog hänt en del med detta om leksaker till pojkar och flickor, hoppas jag i alla fall.

Gärdsmygen sa...

Vilken spännande sak! Den hade jag nog också gillat att leka med.

Hedwig sa...

Så kul att du har leklynnet kvar. Snyggt fångat.

Hanna sa...

Nämen vad kul och spännande. Jag har hört att sådana där är svåra att hålla i luften, det krävs träning? Fin triss. Ha en fortsatt fin söndag!

Eva Trillian sa...

:) Gillar trissen och det faktum att det leks uppi åldrarna! Mer sånt!

kaxi sa...

Fördelen med att vara vuxen... :) Mittenbilden har en intressant vinkel!

Ninja sa...

Ja, varför inte...

Stare Ström sa...

Tur att man kan få ta igen det där vi inte fick som barn, när vi blivit vuxna! Men det var väl det vi trodde som små också!

Christina i Grannäs sa...

Ja, även jag önskade som barn sk pojkgrejer och viss begränsning blev det för att man var flicka. Har meddelat min man och barn att det är en flakmoppe som gäller när jag fyller 50!
Härliga bilder och bra berättat om objektet!

Mina burkar sa...

Åh, jag har provat att flyga en sådan. Men det var inte så lätt... ;-) Den flög inte riktigt dit jag ville. Men kul var det!

Rajson sa...

Kul med lite annorlunda hobby!
Gav dessutom ett roligt och annorlunda triss!
Ha det gott!

Annemor sa...

Man blir aldri for voksen eller for gammel til å leke og etter en tid kan man gi seg selv leker man ikke fikk, som barn og bli som barn igjen.
Ha en fin kveld :-)
Mormor

Della sa...

Det är bara att utnyttja det läget. :) Kul och annorlunda.

Anita A sa...

Fint fångat, verkar kul också. Vad bra att man kan leka även som vuxen!

juanna sa...

Det är mkt man får ta igen på grund av könet o tidigare förbud. Vad skönt att du äntligen kan förlösa DIN vilja... dessutom har du en härlig färg på din dator!!

Steffe och Ingrid sa...

Vad kul! Det är aldrig för sent att börja göra det man gillar...
kanonfint fotad helikopter!

Kerstin: sa...

Så kul med barnasinnet kvar. Och nu finns det ju så roliga grejer att testa. Snygga foton du fått. Jag går på fotokurs nu och igår testade vi att fota med olika brännvid och slutartider. Då skulle vi haft din helikopter med :=)

aliva sa...

Härliga bilder! Jag ville alltid leka med sådana där när jag var liten, även andra radiostyrda grejer, men jag kände aldrig någon som hade nånting sånt. Blev inte mindre sugen när jag såg dina bilder, snyggt trissat :)

Johanna sa...

Tack så mycket =)

Nett sa...

Härligt att få leka även som vuxen :)

Ingalill sa...

Så läckert fotograferat :)

Erik Semlan sa...

Härliga bilder på en rolig leksak. Kräver lite skicklighet att styra en sådan helikopter rätt, även om det bara är på lek!
Mittenbilden var det fart och fläkt i, väljer den i din triss. :-)
Perfekt att leka lite när tillfälle ges. Sällskapsspel är också kul!
Tack för din kommentar och ha en skön vecka.

Anni sa...

En överraskande och mycket roande triss! Tror bestämt jag ska leta rätt på sonens helikopter som står och samlar damm i ett hörn, han fick den av morfar som nog gärna skulle vilja leka med den ...

ormbunke sa...

Kul Triss! Tur att man kan fortsätta leka även som vuxen. Ha de gott

madelein sa...

Tack så mycket och tack detsamma :-)

Åke sa...

När man slutat leka då är man gammal;) Roliga bilder:) (jag försöker själv lära mig flyga helikopter och den är full i silvertape nu)

Karoleen sa...

Roliga leksaker det där. =) Äh, klart man får leka med sånt där som flicka - men andra tider, andra ideer... =)

Elizeth sa...

Man blir aldrig för gammal för att leka! Fin triss! :)

Pysselfarmor sa...

ja det är roligt att leka med sådana grejer....jag passade på när sönerna var små :-)

lottasphotos sa...

vad kul! min pappa leker med precis en sån :)

Anki-itte sa...

En fin liten manick, den kräver stor skicklighet av "föraren" för att kunna flyga.

brittenasplund sa...

Det där måste ju vara riktigt roligt. Snyggt fotat! Ha en bra dag! :)

40plus sa...

Riktigt snygga bilder. Det är ju lite av en utmaning att kunna flyga en radiostyrd helikoper inomhus! Bra jobbat :).