onsdag 14 november 2012

Korsande



13 kommentarer:

Anita - Malta sa...

Vilken träffande bild !! Snyggt och smart tänkt.

Violen sa...

En gammal fin väderkvarn med korsande vingar! Vilken mysig bild!

Annemor sa...

Et nydelig bilde. Slike møller er så flotte.
ha en fin kveld.
Mormor

Monica o Jacob sa...

Vilken härlig kvarn
Ha en skön torsdagkväll;-)

Erik Semlan sa...

En väderkvarn som har sina korslagda vingar kvar i gott skick. :-)
Trivsam miljö, ett vackert foto. Kanske står kvarnen på Öland, där finns en del äldre kvarnar kvar.
Väderkvarnen ser ut att trivas där den står bland träden. ;-)
Kanske finns där någon hembygdsförening som sköter om den gamla väderkvarnen och håller den i gott skick?
Trevligt att du gillade mitt bidrag, tack för din kommentar.

Eva Trillian sa...

Vackert, väldigt tidlöst, foto! Gillar stämningen i bilden!

Nett sa...

Vacker gammal väderkvarn :)

Pysselfarmor sa...

Snyggaste "korsningen" jag sett! Smart lösning och vacker lösning!

Pumita sa...

Väderkvarnar gillar jag mycket, speciellt den här gamla sorten... och visst passar den till temat.

Anni sa...

Vilken fin kvarn - men jag undrar om det blåser tillräckligt där för att de korsande vingarna ska få fart?

Marit Johansson sa...

Vilken vacker väderkvarn!

Hanna sa...

Åh en sån vacker mölla, en riktig pärla!

Anita A sa...

Fint fotad väderkvarn, blir glad över att det finns en del av vårt gamla kulturarv kvar. De jag såg på Öland i somras var helt i trä och säkert finns det ännu fler varianter.

Copyrightskyddade bilder