måndag 21 januari 2013

Fototriss del 205: Tävling - Vad ligger dig varmt om hjärtat?

Det är inget exotiskt som ligger mig varmt om hjärtat. Det är det enkla i tillvaron som jag vurmar för. Familjen och naturen samt fixa till gamla grejer det värnar jag om så förvänta dig inga vackra bilder från när och fjärran.
Naturen och blommor ligger mig varmt om hjärtat, och då speciellt de vilda blommorna i en blandad bukett som ovan.
Släktforskning ligger även det mig varmt om hjärtat. Särskilt när man finner släktingar som har samma anfäder och anmödrar som jag själv. Det är med stor glädje och förtjusning som jag träffar dem. Jag har funnit från både mors och fars sida. Här är jag på besök hos Gunilla i Frenillas bod i Skirö. Vi har samma anmoder på fars sida...
 ..även min födelsestad Karlskrona ligger mig varmt om hjärtat. En stad som jag älskar. Här och i trakterna har jag tillbringat mina somrar hos min släkt.

http://www.ving.se/storbritannien/london

8 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Fina motiveringar och tankar kring vackra vardagsbilder. Bra trissat!

BP sa...

Vad kul att du tog dig an trissen! Å vilken varm och fin triss det blev. Å du man behöver inte resa långt eller överhuvudtaget resa alls för att få till det som ligger en varmt om hjärtat.

Anita - Malta sa...

Fin sammanställning i bild och text av temat. Underbart vacker bukett ! Släktforskning måste vara väldigt spännande och värma själ och hjärta. Speciellt då man finner och träffar släkningar med samma ursprung och som man inte visste att man hade. Födelsestaden brukar ligga en varmt om hjärtat. För mig är det Stockholm. Din ser ut som rena småstadsidyllen ;-)

Kicki sa...

Verkligen fina blommor, matchar fint till de söta husen! Kul att få träffa släktingar som dykt upp efter djuptykning i släktträdet!

Jah Hollis sa...

Det var en fint sammansatt triss på detta inte alldeles enkla tema.

Jah Hollis sa...

Jag tappade bort alla länkar till alla trissar jag kollat. Men visst lämnade jag en kommentar hos dig?

Stare Ström sa...

Fin variation i din triss!

Annie sa...

Så fin triss! :-)

Copyrightskyddade bilder