torsdag 31 januari 2013

I like # 78 - Den härligt blå färgen på himlen

 Igår eftermiddag tog jag en tur utåt landet till för att se om jag kunde finna något att fota. Jodå där på backen fanns den här gamla ladan med en bakgrund jag inte kunde motstå. Solen sken för fullt och bakom ladans tak var färgen på himlen riktigt vackert blå. Själv trodde jag att det skulle bli regn eller snö nästan på direkten, men så blev det inte.  Jag gillade kontrasterna mellan den slitna röda ladan och den blå himlen och solen som sken starkt på det slitna plåttaket.

4 kommentarer:

Meta sa...

Vad fin bild. Jag hoppas att det gamla huset kommer att bevaras för landskapsbildens skull.
Ha en fortsatt vecka och hoppas du återkommer till min fina stad igen, har du lust hör av dig. det är så fint på kolonin på sommaren.
Kram Meta

Birgitta - FOTO* sa...

Fantastiskt mustiga färger i din bild. Perfekt att leka i photoshop med ;)

Beppan sa...

Riktigt vackert! Vilka kontraster... Men var är snön??

Malys krok sa...

Så fint det er!Lurer på hva det er med slike gamle bygninger som gjør dem så fashinerende! -Margit-