lördag 5 januari 2013

Nytt år att se fram emot med spänning

Ett nytt år knackar på dörren, och jag släpper in det med glädje och tillförsikt. Det är som en att öppna en burk med favoritkryddan. Dofta lite försiktigt, och sedan ta skeden och tillsätta i godsakerna. 
Jag tror inte det blir någon lång och trist vinter heller i alla fall inte här i söder. Kanske kommer det snö, men nu  är det lite ljusare tider som stundar, och januari är en månad som går fort och februari är kort. Ja sedan kommer mars med alla vårtecken som jag älskar att titta efter. Jag önskar alla en god fortsättning.

4 kommentarer:

Solvarm sa...

Härligt Inger med en sådan ljus framtidstro.

Ett riktigt Gott År önskar jag dig.

Irene

Annemor sa...

Det stunder mot vår og naturens ulike parfymer.
Godt nytt år :)
Mormor

ormbunke sa...

Tittar in och önskar dig en bra fortsättning på det nya året.

Hero sa...

God fortsättning önskar jag dig också! Så fint du skriver ! Jag ska bli flitigare med bloggen igen efter den långa svackan jag har haft. Nytt år och nya möjligheter! Kram