onsdag 30 januari 2013

Oförglömligt

 Det här är ett oförglömligt minne för mig för det var nu så att dockor var något som jag inte lekte med. Vi fick besök en sommar av min moster Signe från Stockholm. Det var stort det när man bodde på vischan. Nåväl som present till mig hade hon med sig en gådocka. När man förde armen framåt  rörde sig även benen och den andra armen. Tänk det tyckte jag om för där hände det något. Tyvärr ville en kamrat låna henne en stund och vad gjorde hon? Jo hon slet av armen på dockan så var den sagan slut. Bilden visar att jag var lite fåfäng redan som liten. Ser ni handväskan? Jojomensan handväskor har jag numera inte många, men däremot skor. Bilden är tagen av min far.

17 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Åh, vilket fint minne. Tycker du är jättefin på fotot.
Kram!

Violen sa...

Ett fint minne för dig! Synd om dockan, men så går det ibland! Så söt du är på bilden med handväska och allt!

Mina fotostunder sa...

Så underbar bild och ett fint minne!
Ja fin är du med!

Monica sa...

oh längesedan jag kikade in här, fina bilder, och vilken go nostalgisk bild..handväska ja det hade man som liten ,,undras om det är därför jag sällan har det idag...ha det gott kram Monica

Stare Ström sa...

Så sött med handväskan! Gott att minnas.

Monica sa...

Vilken gullig bild, jag bara älskar den med handväska och allt.
Vilken elaking som förstörde din fina docka.
Ha en skön kväll;-)

Annemor sa...

Søt du var.
jeg har det med vesker, fortsatt.
Ha en deilig kveld :)

amo sin blogg sa...

Godt å ha så fint bilde frå sin barndom. Forståeleg at det er uforgløymande
å oppleve å få så fin dokke, og så blei den ødelagt..

ormbunke sa...

Det skall va lite speciellt för att komma ihåg vad som hänt. Både roliga och mindre roliga händelser.Ha de gott.

Marit Johansson sa...

Vilken fin bild på dig som barn!

akson sa...

Fina minnen! Fast vad 17 skulle din kamrat ta sönder din fina gådocka för??

Eva Trillian sa...

:) Så charmig bild till temat! Och din berättelse! Jag vill liksom hoppa i tiden och fixa din docka åt dig!

Hanna sa...

Åh så fint, vilken sötnos! Tråkigt med dockan, avundsjuka är tråkigt nog något som följer oss livet igenom.

Beppan sa...

En sådan gådocka - om än lite tilltufsad - bor på en hylla hemma hos mig! Härliga minnen!
Förutom då att din docka blev förstörd förstås....

Leena sa...

Fint minne! Och härlig bild också. Vissa stunder från barndomen etsar sig fast och de behöver inte alltid vara så märkvärdiga heller. Men jag förstår att du tyckte att dockan var rolig.

Nett sa...

Fint minne, synd på dockan. Kanske hon var avundsjuk ?

Birgitta - FOTO* sa...

Åh så gulligt och kul det dokumenterades. Jag lekte inte heller med dockor - förutom med Guiseppa (svart) ibland.