söndag 20 januari 2013

Upp och ner


...ja så är livet. Just nu är det inte så många fotokedjor som man kan delta i så då får jag ta saken i egna händer. Jag har lekt lite i fotoshop och just så här ter sig säkert livet för de flesta av oss. Berg och dalar.
Förhoppningsvis flest toppar. Om det inte vore så skulle man iaf inte jag uppskatta det roliga och fina i livet. Det andra får man ta med en nypa salt. Vitsigt eller hur? Nja kanske inte för alla men för mig just nu. För egen del gillar jag inte årstiden för den gör mig deppig ibland. Jag kan inte vara ute i naturen så mycket som jag vill, och inga loppisar är öppna och inte kan jag renovera några gamla möbler heller inomhus. Snickeriet är för kallt. Nåväl datorn kan jag sitta vid, men jag är inte typen som gillar att sitta stilla länge. Så nu blir det som min salig far alltid sa - upp och hoppa ligg ej och dra dig när du blir gammal vill ingen ha dig-
Nu ligger jag inte med datorn utan sitter men det ligger lite i det. Jag var en sömntuta när jag var barn. Att ligga på morgonen var toppen tyckte jag.
Ha de bra alla bloggare för det tänker jag ha iaf så bra som det nu bara går.

3 kommentarer:

aino sa...

nä, vinter är inte mycket att ha, tycker jag. lider av vinterdepression, så för mig är vintern låååååååång och olidlig.
och visst är det så att det är så himla mycket man inte kan göra på vintern, av allt pyssel man gillar. så jisses ja, vi går åt rätt håll, men det går långsamt.
snygga färger i din photopshoppade bild. nyfiken på vad det var från början.
aino

BP sa...

Vad gäller din lek med PS så kan jag bara gratulera. Berg&Dalbanan ser ut som en glasskulptur.
Vad gäller vintern håller jag 1 000 procentig med dig. Hatar denna årstid som får mig att fundera över varför jg frivilligt bor här.
Å en sömntuta är jag än idag. Jag menar vad är poängen att stiga upp en helg vid 09:00 när det är 16 minusgrader ute. Då sover jag hellre bort halva dagen i en varm säng.

PS. Fototriss är ju tillbaka. Å idag kan du t o m vinna 3 000 kronor till en resa till solen. DS.

Birgitta sa...

Här är en till som inte gillar den här årstiden. Längtar till våren, men det blir ljusare för varje dag nu och hoppas vintern blir kort.
Är en nattuggla som gillar att få sova på morron.
Ha det så gott och önskar dej en skön vecka.
Kram Birgitta

Copyrightskyddade bilder