söndag 17 februari 2013

Gemenskap - Fototriss del 209

 Idag väljer jag tre udda foton på temat gemenskap. Ut och resa det är kul det även om det inte är så långväga. Här visar jag att  man kan ha gemenskap med människor från när och fjärran på en resa. Alla de här väskorna har olika ägare, och förr polleterade man sitt bagage, och sedan fick man hämta ut det eller kom en tjänsteman och lämnade över bagaget. Spännande att få känna gemenskap med en grupp människor som man inte förut har träffat. Kanske är det en temaresa och då känner man nog gemenskap med de andra resenärerna.
 Gemenskapen släkten emellan tycker jag är bland det viktigaste i livet. Olika generationer men som ändå respekterar varandra. Min släkt på min fars sida har jag god kontakt med, och det är jag glad för. Minstingen här är den näst yngsta medlemmen i släkten. Min son som visar sin syssling hur kameran fungerar är gudfar till gossen, och tänk så slående lika de är till sättet. Det var ett passande val för de kommer bra överens de där båda.
 Gemenskap kan man även finna bland djuren, och bland det vackraste jag vet är svanar som simmar tillsammans. Det här paret tyckte jag såg lite förälskade ut så nog känner de gemenskap alltid.

18 kommentarer:

Violen sa...

Olika slags gemenskap i din fina triss! Jag som gillar att resa tittar lite extra på allt bagage på översta bilden och vill snart packa min egen resväska!

Eva Trillian sa...

Tre väldigt fina tolkningar av Gemenskap!

Monica o Jacob sa...

Härligt med olika slags gemenskap, svanarna blir mina favoriter;-)
Ha en skön söndag

Beppan sa...

Inspirerande gemenskap på bilden med resväskor!
Härlig gemenskap generationerna emellan.
Och svanarna som väljer sin partner för livet...

Fin triss!!

Anna Filipendula Rudbeckia sa...

Absolut..här har du gemenskap i alla tre bilderna..viktig sådan..vad vore vi utan varandra.

Hanna sa...

Absolut gemenskap i alla bilderna. Gillar första bilden extra mycket, för jag är så förtjust i gamla resväskor. Har massor av dem hemma, de fyller alla olika funktioner i inredningen :0)

Della sa...

Vilka olika sorters gemenskap du visar. Den finns på många olika områden när man tänker efter.

fotobrus.se sa...

Blandat och bra, gillar mittenbilden lite extra.

Jah Hollis sa...

Det var ju bra tolkningar av veckans tema. Förr hörde man alltid att svanpar håller ihop livet ut och inte skaffar någon ny om den ena dör. Men det är visst en sanning med modifikation. De kan både ”skilja sig” och skaffa sig någon ny att leva med.

KajsaLisa sa...

Tre bra tolkningar på gemenskap. Visst låter polletera och lämna ut mer personligt än bagageband.

Linnéa sa...

Klart trissat på gemenskap! Fina bilder alla tre.

Ha en bra vecka

Marit Johansson sa...

Fin varierad triss, min favorit här blir sista bilden, mycket fin!

Connie Tornevall sa...

Fin tolkning av gemenskap!

Pialotta sa...

Nickar o ler lite för mig själv här mitt i natten när jag ser de gamla väskorna som jag så väl känner igen vartenda ord du skriver om dessa :) Visst är familjen det allra viktigaste, de har man band och gemenskap till som inga andra :)

Tant Kalle sa...

Första bilden med väskorna gillar jag skarpt! Håller med om släktgemenskapen som ett av det viktigaste i livet. Och så kommer då svanparet som jag ÄLSKAR!!! Härlig triss på temat!

Kicki sa...

Kul med väskhyllan och för övrigt en fin tolkning på gemenskap!

Annie sa...

Fina bilder och fina tankar! Bilden på resväskorna, vart är den tagen? :-)

Elisabeth sa...

Fint trissat!

Copyrightskyddade bilder