onsdag 20 februari 2013

Underlagd

Onsdagstema # 149
Ingen lätt match det, men vem har sagt att det skall vara lätt. Lite utmaning skadar inte. Ganska bra för tankeverksamheten. Sedan vill jag inte kika på de andra bidragen och härma någon annan. Så vad skulle jag ha för foto? Der här får bli mitt bidrag. Inget tjusigt foto, men nog symboliserar det väl underlagd? Människor kan vara underlagda ett styre i ett land till exempel men man kan även se det som i mitt foto. Här kan jag tolka fritt. Man kan vara underlagd en tyngd som här flera tegelstenar staplade på varandra. Underlagd i dubbel bemärkelse för även bänken är underlagd tegelstenarna, och marken hela rasket.
En fin dag önskar jag er alla.
Inger

16 kommentarer:

LottaM ..ღ sa...

Ett toppen fint UNDERLAG
Ha en bra dag.

B i r g i t t a sa...

Fin tolkning Inger ... djup och tänkvärd :)

B i r g i t t a sa...

kom min kommentar fram?

Violen sa...

Börda på börda så att säga! Fin illustration i din bild, enkel och tydlig!

Hanna sa...

Tycker absolut att det är en fin bild. Lite ruffigt och rustikt , gillar blomman nere i hörnet också. Bra tolkat!

Monica sa...

Bra lösning på temat, ja man fick användning av dom små grå den här gången;-)
Ha en skön kväll

llh sa...

Lager på lager av underlagda ting. Du gör en både personlig och tilltalande tolkning tycker jag.

ormbunke sa...

Verkar va lite ostadigt underlag men det blir säkert bra. Ha de gott.

Stare Ström sa...

Det är mycket som är underlagt i din bild!

Annemor sa...

Stilig.
Underlagt både vær, vind og hverandre er stenen.
Ha en flott kveld.
Mormor

Laura sa...

Många kloka tankar... det är mycket som är underlagd här i världen. Fyndig tolkning iaf :)
Ha en fin kväll :)

Marit Johansson sa...

Håller med, det var inte det lättaste temat, men alltid kul med en utmaning :)

Mona sa...

Flera olika skikt som är underlagda varandra. Trevlig tolkning!

Leena sa...

Där fick du till det! Den till synes enkla bilden innehöll mycket underlagt.

Nett sa...

Stabila stenar som underlagd :)

Pysselfarmor sa...

Underlagd verkligen och de stenarna skulle jag gärna ha i min trädgård!