söndag 31 mars 2013

Min påsk

Fototriss del 213
Del av min påsk firades på Öland, och resten var jag hemma. På väg dit passade jag på att ta några bilder.  Jag kunde inte motstå att ta en bild på havet som var rasande grant både vad gäller färgen och ilskan (om man nu kan säga det om havet). Det blåste bra och det gick vita gäss. Snön låg kvar på stranden som snart skall vara fylld av solbadande semesterfirare, vilket kan vara svårt att tro en dag som denna.
En bit från havet visade sig den lantliga idyllen från sin bästa sida. Här mitt i stenmuren stod den gamla dieselpumpen och bara väntade på mig och min kamera.
Gässen på gården var inte lika vänliga för den här gossen? ville först inte vara med på bild och gav hals så jag blev nästan rädd. Nåväl den tystnade och lugnade ner sig för att sedan snällt posera.

21 kommentarer:

Artlover sa...

Ah, va kul att du visade ngt. gammalt ting också. Jag gillar den gamla dieselpumpen bäst. Fortsatt glad påsk!

Annemor sa...

Flott triss og den bensinpumpen er jo bare alle tiders.
Ha en flott kveld.
Mormor

Anita - Malta sa...

Åhh.. vilka härliga bilder från din Påsk ! Bilden på havet blev ju jättebra. Tycker det ofta är svårt att fota havets vågor. Den gamla dieselpumpen tror jag de flesta med kameran i hand skulle ha svårt att låta bli att fota. Vilken lycka att finna en sån ;-) Fin avslutning med bilden på de ibland lite bråkiga gässen ! Önskar dig en fortsatt skön helg från Malta !!

Violen sa...

Fin variation i din triss! Havets arga vågor, en gammal dieselpump och en bångstyrig gås!
Fortsatt trevlig påskhelg!

Eva Trillian sa...

Härligt varierad triss!
Havet 'r verkligen vackert när det "ryter ifrån"! :)

Gunsside sa...

Så flott triss, og gjessen som stårt der er jo bare herlige :=

Pysselfarmor sa...

Jag får för mig att det är kallt där vid havet. Antagligen för att jag vet att vattnet är kallt.
Tror att gåsherren vaktar sin fru!
;-)
ha det fortsatt gott!

Carita Liljendahl sa...

Underbart triss! Lite annorlunda tolkning, här fanns inga fjädrar och ägg och mat och choklad :-)
Det vilda havet är vackert.

Solvarm sa...

Underbart våriga bilder.

Jah Hollis sa...

Det var en fin och originell påsktriss. Härlig bensinpump.

Monica o Jacob sa...

Fina påskbilder, här har det inte blåst som tur är.
Gäss sägs vara ena duktiga väktare fint att han lugnade ner sej så du fick bilden.
Ha en skön måndag

Nett sa...

Vad mysigt att fira påsken på Öland, det är ju så vackert där. Fina bilder!

Tant Kalle sa...

En varierad och mycket lyckad påsktriss med jättefina bilder!

Charlotta sa...

Vita gäss på vågorna, ser väldigt kallt ut. Häromkring är åkrarna fyllda med bruna gäss, såna som du har med i din sista bild. Det är ett riktigt vårtecken. Gässen verkar trotsa kylan, men tranorna vägrar komma.

Marit Johansson sa...

:) jättefin triss

Ninnie sa...

Verkligen en vacker påsktriss här hos dej!!!

Meta sa...

Du ser ut att ha haft en fin Påsk på Öland. vad kul det är när man hittar sån där helt oväntat.
Ha en fin vecka också
kram Meta

lottasphotos sa...

Hoppas spendera lite tid på Öland i år igen :) det var några år sen sist

Paula i pörtet sa...

Vilka underbara foton, både gässen på land och gässen som går ute på havet! Längtar tills isarna släpper så man får se strömmande vatten igen
ha en fin vecka

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

Fina bilder.

LissenTo sa...

Härliga bilder från din utflykt till Öland. Havet fascinerar alltid

Ha en fin vecka. // Lissen