fredag 22 mars 2013

På rad


Sinneskatten som håller i fotokedjan vill att vi visar foton på temat "på rad"
I takt med den lömska väderleken har jag tappat nästan all inspiration till fotografering. Jag skyller som ni förstår på vädret. Kanske är det inte hela sanningen. Jag har ingen katt att skylla på som vi sa i min familj en gång "vi skyller på katten" när vi gjort något dumt så vädret får bli min ursäkt till skrala foton, men jag vill ändå delta. Här är mina frysklämmor avbildade för det var det enda motivet jag kom att tänka på. Att ta ett foto utomhus har inte varit aktuellt för det har varit byar av snö så man knappt har sett handen framför sig omsom sol. Nåväl nu skall jag se vad ni andra har åstadkommit. En trevlig helg önskar jag alla.
Inger

21 kommentarer:

Violen sa...

Toppenidé att ta till färgglada frysklämmor när inspirationen sinar!
Blir glad av att se din bild med färgglatt randigt mönster!

Annemor sa...

Hadde du ikke fortalt hva det er, hadde jeg aldri gjettet det :)
Men et fargerikt bilde ble det i alle fall.
Ha en trivelig kveld .
Mormor

Jah Hollis sa...

Men det var innovativt i brist på utomhusmotiv, för det blev en riktigt fin bild.

Anneli - A'la Foto sa...

SÅ härligt att det faktiskt inte gick att gå ut för jag älskar denna bild! Den är kreativ, underbart färgstark och passar PERFEKT för temat! Snyggt jobbat!!

Ha en superskön helg!

Leena sa...

Frysklämmor! Det hade jag inte gisast på, det blev ju väldigt vackert och färgrikt. Gäller att ha fantasi, och det hade du ju här.
Ha en skön helg!

Eva Trillian sa...

Härligt med färg. Det behöver vi nu. Ljus och färg!
Önskar dig en fin helg!

Pysselfarmor sa...

nämen oj är det frysklämmor!? Det såg jag inte förrän jag läste texten...trodde det var sådana där godisremmar :-))

Ja ibland försvinner inspirationen och lusten - det är bara att vänta och ta det lugnt - rätt som det är så är den tillbaka.

Meta sa...

Ja det är inte så inspirerande nåt just nu men det är rätt kul ändå när man får lite utmaningar.
ha en fin kväll
Kram Meta

Rantamor sa...

Gillar verkligen din på rad foto..
helt i min smak.
Men ibland kommer jag ju inte på det enkla som finns innom räckhåll...
ävenom jag kollade runt om i morse.

Gärdsmygen sa...

Det där var ju snyggt!! Men du är i gott sällskap vad gäller inspirationen. Jag har två katter att skylla på men visste inte att jag kunde göra det ;)

Hanna sa...

Varför gå ut när man kan hitta bra motiv hemma? Häftigt med påsklämmorna, blev riktigt grafiskt och hur snyggt som helst :0)

Pialotta sa...

Frysklämmor är inte fy skam att fotografera ;) Håller med dig, inget kuligt alls att fotografera utomhus i denna Vinter... det får bli inomhusbilder för min del oxså :)

Mona sa...

Där ligger dom färgglada på rad. Kreativt tycker jag. Jag har också tappat fotolusten i det här iskalla vädret. Tur att man har ett arkiv att botanisera i!

Elizeth sa...

Jag vet precis vad du menar med att inspirationen inte alltid är på topp.. Tycker dock att du har löst temat alldeles utmärkt! :)

Nett sa...

På rad och färgglatt :)

LottaM ..ღ sa...

Åh, så fyndingt och färg glatt. Toppen!

Mias Mix sa...

Vilken läcker bild! Hade aldrig gissat på frysklämmor om du inte skrivit det... Festligt det där du skriver om att skylla på katten - det kör vi med i vår familj. Vi har två katter så de får turas om att ta på sig skulden :)
Blev lite fel länk på din adress i din kommentar till mig förresten.

Monica o Jacob sa...

Frysklämmor hade jag aldrig gissat på, riktigt läckert.
Har lyckats krypa ur sängen efter två dagar men hu vad matt man är
Ha en skön helg

Anki-itte sa...

Blev riktigt glad av dina rader. Det där med "ingen lust att fotografera" liknar "ingen lust att blogga" tycks vara smittsamt.

Erik Semlan sa...

Kul motivval, färgglada frysklämmor!
Hade jag aldrig kunnat gissa på. Lite glad blir jag av dina fina färger. ;-)
Kan hålla med dig om det trista vädret, som verkligen inte inspirerar. Så trött på kylan nu.
Hoppas det vänder nu i påsk. :-)

Anni sa...

Hahahahahaha, skrattar så jag får tårar i ögonen! Vilken helt galen idé! Underbart!

Här skyller vi alltid på morfar!

Copyrightskyddade bilder