söndag 7 april 2013

Fototriss - Gissa temat

Ledtråd: Läser ni texten förekommer ordet på temat tre gånger. En gång under varje bild.
 Bakom avlövade buskar i skogsbrynet ligger den gamla ladan. Den har säkert varit till god användning en gång i tiden. Ibland passerar jag den, och tycker att det är en fin gammal byggnad vid  närmare titt. Nästa gång skall jag gå fram och fotografera närbilder för jag kunde se de gamla fina beslagen på dörren när jag körde förbi.
 Den vackra gula herrgården kan anas bakom de stora träden.  Även den passerar jag utmed samma väg. Den har ett naturskönt läge precis intill sjön, och så här skulle jag vilja bo. Fast vid närmare eftertanke är det för mycket att städa:-)
I backspegeln ser jag den lugna fina skogsvägen bakom mig försvinna bit för bit. Strax är det dags att svänga av ut på den stora landsvägen för att bege mig hemåt. 
Var det svårt att gissa temat?
Svaret på temat är "bakom" som ni ser ligger husen bakom träd och buskar och jag visar "bakom" i backspegeln.

25 kommentarer:

Anni sa...

Gamla vackra trähus tycks vara ditt tema, om jag får gissa!

Eva Ekstrom sa...

Jag gissar på trähus. Fina foto!

Hälsningar Eva

anemonen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Violen sa...

Vackra träbyggnader av skiftande ålder! Trevlig text till bilderna!

Anna Filipendula Rudbeckia sa...

Hembygden gissar jag när jag njuter av dina fina hus..

Åke sa...

Så fint du ramat in dina gamla träbyggnaer :) Mycket vackert trissat ;)

mammakero sa...

Vackra gamla trähus! Jättefina bilder!

Birgitta - FOTO* sa...

Det var klurigt med fina bilder till :) Den sista faluröda värmer hjärtat extra :)

Jah Hollis sa...

Jag trodde nog det var själva husen som var temat, men riktigt så enkelt var det alltså inte. Bra trissat.

Monica sa...

Bra lösning på temat, trean med huset o bilen i backspegeln blir min favorit;-)

jonna d sa...

Ha, det var lite klurigt men väldigt fyndigt. Och fina bilder.
//jonna d

Erik Semlan sa...

Du visar upp flera fina gamla trähus.
Visst är det något levande med trähus, även om herrgården kan bli lite väl stor. Mycket att städa och måla om när det behövs på den stora träkåken!
Då verkar huset på sista fotot mera lagom. :-)
Ser att du tänkt bakom och det kan jag också se nu när jag tänker i de banorna. Fast först tänkte jag bara trähus!
Gillar bilderna, snygg triss.

Cecilia Artista sa...

Jag trodde också att det var byggnaderna som på något sätt var temat.
Men vackra gamla träbyggnader är det i varje fall!

BP sa...

Otroligt vackra bilder och en fin story därtill. Bakom hade jag inte kommit på - trodde du syftade på "på landet".
Klurigt, bra att du avslöjade lösningen;-)

Eva Trillian sa...

Jag var själv så bakom så det kom jag inte alls på själv ;) Fyndig triss!

Annemor sa...

Nydelig bilder av hus som ligger BAKOM trær og busker.
Ha en fin dag.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2013/04/07/fototriss-del-214-gissa-temat/

Mias Mix sa...

Fina bilder på gamla fina hus, me nhade aldrig kommit på bakom. Fyndigt!

Misswhatsit sa...

En finurlig triss! Jag fick läsa två gånger innan jag kom på ordet:)
Sista bilden blir favoriten:)

Anita - Malta sa...

ja, det var klurigt! Tänkte på hus eller byggnader men de orden fanns inte med. Jättefina bilder och fyndigt var det utan tvekan.

Marit Johansson sa...

Fyndig och bra triss, jag var dock för trött och trögtänkt för att lista ut temat :)

Pumita sa...

Fiffigt av dig att använda ordet i texten! Efter de två första tänkte jag "passera" men det gick åt skogen på sista. ;) Fina bilder!

Nett sa...

Uteliv och hus verkar vara gemensamt i din triss :)

Freja sa...

"Bakom" är temat. Fantastiskt fina bilder!

Elisabeth sa...

Va kul med temat Bakom =) Den sista bilden är min favorit =)

Pialotta sa...

Trähus eller fotopromenad kanske, fast du har bilen med dig ;) Ha de...