söndag 21 april 2013

Helgbilden

 I helgen skulle jag förnya min hattgarderob, och fick med mig gubben på turen då vi även besökte hans gamla hemtrakter. 
Jag har två passioner den ena är skor och den andra är hattar. Vi kombinerade turen till hattateljen med lite sightseeing utmed vägen, och även en liten fikastund i skogen.
 Här fann jag en gammal ängslada som numera har rasat samman nästan totalt. Den har varit riktigt fin en gång när det begav sig.

Här provar jag en av många hattar för jag tog god tid på mig, och jag hade mycket trevligt under tiden. Prova hattar skulle fler göra för det är hur kul som helst. Den här blev jag mycket förtjust i men köpte den ändå inte för jag tog en 20 tals inspirerad hatt som jag nog kommer att visa mig i så småningom. Den här kommer jag säkert att köpa senare. Jag köpte en röd sommarhatt med brett brätte som jag kommer att "bosätta" mig i soliga dagar då jag inte får vistas i solen utan skydd numera.
PS Jag vet reglerna att man skall ha tagit fotona själv, men det var lite svårt att fota sig själv på den här bilden, och jag hoppas att det inte gör något för den här gången.

8 kommentarer:

Birgitta - FOTO* sa...

Vad du klär bra i hattar! Jag önskar att jag gjorde det också :)
http://blogfia.wordpress.com/2013/04/21/mellan-lax-och-gratang/

Catharina sa...

Härligt med vårutflykt. Du passar verkligen i hatt, något som jag själv inte lyckats med.
Ha en trevlig vecka!

Violen sa...

Så roligt du måste ha när du provar hattar! Du är jättesnygg i den du visar på bilden! Förståndigt med en bredbrättad till sommaren, solen är inte att leka med!

Anita - Malta sa...

Du är ju jättefin i den hatten och jag tycker du är modig som bär hatt. Hattar kan vara riktigt snyggt tycker jag men det kan lätt bli fel och ropa "Tantvarning" ;-) Lite synd att det inte är modernt eller så kanske är det det. Jag kan se folk ibland här på Malta som bär hatt, och då menar jag ingen vanlig enkel solhatt, utan något med lite mer stil på. Kanske skulle jag ge mig ut på stan och se om jag kan hitta något men först måste jag nog finna en hattaffär. Någon hattateljé har jag aldrig sett här men har ju faktiskt inte letat heller. Låter som du haft en skön helg med sambon. Den där ladan ser onekligen lite risig men spännande ut. Ha en skön fortsatt vecka önskar jag dig från Malta. ..och tack för dina fina rader hos mig ;-)

Eva Trillian sa...

Visst är det roligt med hattar :) Men, jag erkänner att jag är för feg för att bära dem... prova är roligt, men sen sätter osäkerheten in ;) Alltid roligt att se andra i fina hattar :)

Tant Kalle sa...

Så fin du är i hatten och vilken rolig passion! Har faktiskt aldrig ägt en hatt i hela mitt liv, förutom en Haglöfs slokhatt för fiske ;-)

Marit Johansson sa...

Va fin bild på dig när du provar hatten. Jag är inte tokig i hattar men jag delar dock ditt intresse för skor :)

LissenTo sa...

Härligt med en utflykt som passade er båda. Snyggt och fint med hatt och du passar verkligen i den, önskar att jag "vågade" det också.

Ha en fin vecka
Lissen

Copyrightskyddade bilder