tisdag 23 april 2013

Krokig

Hej lille vän vem är du som besöker huset idag? Så liten du är. Jag måste nog ta mig en närmare titt på dig. 
Jag tror jag hämtar Inger så hon får ta ett kort på oss båda tillsammans. 
Vilken konstig färg du har fröken Groda. Jag är inte fröken jag är unge Herr.
Jag har aldrig sett en vit förut. Nähä och jag har aldrig sett en så konstig och krokig figur som du heller förut.  Ha ha då är vi lite konstiga båda två. 
Jag har krokiga ben och du står krokigt. Kanske kan vi bli kompisar du och jag. Jag bor här under golvet och när du vill leka med mig kan du väl banka i golvet. Javisst det blir fint det och det ser jag fram emot.

18 kommentarer:

Violen sa...

Riktigt kul tolkning! Charmig berättelse till den fina bilden! Visst har gubben varit med tidigare men då isärplockad? Nu ser han helt annorlunda ut.

Mias Mix sa...

Ha ha, rolig liten historia :) Söta och krokiga!

Anita - Malta sa...

Här tror jag fantasin fått flöda fritt hos Fru Inger ;-) Kul tolkning och vilken söt liten groda !! Ha en skön fortsatt tisdag önskar jag dig från Malta.

Stare Ström sa...

Spännande saker händer hos dig! :-D

Anita A sa...

Kul arrangerat och berättat!

Rantamor sa...

Vilken söt liten historia du berättar, kul att dom blev kompisar dom krokiga....

Tjingelingen.

Catharina sa...

Får lite ont i ryggen av att titta på din figur:)

SoF sa...

Jag tycker de är så fina de här olika träfigurerna som man ser här och där i bl.a. inredningsmagazin.

Tack för titt-in/kommentar hos mig.

Blåsiga solskenshälsningar!

Monica sa...

Vilken härlig tolkning, så känner jag mej efter en dag i rabatterna.
Ha en skön kväll;-)

Malys krok sa...

Flott bidrag til tema! Og så koselig skrevet! Beste innlegg jeg har sett til nå, på dette tema!-Margit-

Gärdsmygen sa...

Ha, ha! Ja den där gubben är krokig :)

Annika sa...

Härlig tolkning!

Pysselfarmor sa...

Sicken söt historia - nästan så man blir litet rörd över att dessa två olika krokiga figurer har träffats.
;-)


Jag avstår absolut från banan hos mig - är höjdrädd så det kommer inte på fråga!

Annemor sa...

Nydelig bidrg.
Baknet fr. Croci?
Ha en fin kveld :)
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2013/04/23/tisdagstema-krokig/

Hanna sa...

Vilken härlig bild och historia. Tycker att träfiguren påminner om en av karaktärerna i Star Wars-filmerna, kommer inte på vad den heter nu. Skojigt att göra ett arrangemang och fota, måste testa det lite oftare tror jag. Ha det gott!

Rimkogeren sa...

Tak for din hilsen :-) Herligt bidrag. Jeg elsker din fantasi.

Marit Johansson sa...

Haha... kul. Bra med sådana modeller som står stilla när man fotar :)

Kakan sa...

Rolig bild på en krokig sak...
Vårkram Kakan