onsdag 3 april 2013

Trosor och näsdukar

Onsdagstema # 155 SPETSKANTAT

De här veckan har Birgitta varit lite snällare och gett oss ett lättare tema. Bra att få lite variation på svårt och lättare. Nu skall ni få se mina trosor.
 Så här ser de ut. 
De är bekväma och har en fin liten spetskant, och av boxermodell. Ja nu är det inga trosor jag använder mig av utan de är gamla. Lite tokig i vintage och loppisfynd som jag är kunde jag inte motstå dessa trosor av modell Ä. Dessutom har de initialerna IE vid midjan så det var lite kul, tyckte jag. Jag har redan linne och underkjol till dem. Lite kul att ha som accessoar i sovrummet. Infällda bilden visar spetskanten.



Näsdukarna är också spetskantade och gamla. De förvarar jag i det rosa sidenskimrande fodralet. Lite möda lade de ner förr på sina näsdukar. Själv använder jag dessa, men inte till att snyta mig i utan till att torka tårar på diverse tillställningar där jag är lite blödig.


15 kommentarer:

Monica sa...

Vilka läckra underbyxor kul med initialerna;-)
Ha en skön kväll

Violen sa...

Dina trosor modell Ä är helt underbara med sin spetskant! Vilket fynd! Spetsnäsdukar för speciella tillfällen, vilken lyx!

Anita - Malta sa...

Haha.. du är nog den första som vågat visa trosorna ;-) Läckra dessutom. Spetskantat var det och det visar du med råge. Kul ! Åhh.. ett rosaskimrande fodral med fina näsdukar med spets för speciella tillfällen. Underbart inlägg till veckans tema !

Pysselfarmor sa...

Väldans snygga trosor....till ögonlyst ;-))
Näsdukarna är också vackra.

Rantamor sa...

Vilka snygga trosor du har...
och bekväma kan jag påstå, inte mycket skav här inte...

ja vi var ju lite vågade och visade underkläder, och jag visade hud, fastän inte min dådå...

=) =)

Beppan sa...

Vackra skapelser från förr! vilket jobb de lade ner på sina kläder - initialer och allt på trosorna!
Och så näsdukarna i sitt söta fodral. Jag skulle inte heller kunna förmå mig till att snyta mig i dom. Kanske lägga på näsan som solskydd - som Eva T visade. Och torka tårar med. Helst glädjetårar...
Härliga foton på temat!!

Della sa...

De där underbyxorna är ju jättehäftiga!

Meta sa...

Det är då verkligen en skatt du har var rädd om den.
Undrar hur de hann med allt det vackra de gjorde.
ha en fin vecka
Kram Meta

Birgitta - FOTO* sa...

Häftigt så det förslår! Jag har en syster om liksom du samlar sådana här delikatesser ;)

Eva Trillian sa...

Trosorna gör sig fint som rumsaccessoar :) Romantiskt inslag! Näsdukarna är ju så fina - förstår att du bara använder dem till en tår eller två. Hoppas bara att det är VÄLDIGT sällan det behövs!

Malys krok sa...

Så vakre truser!Fine å pynte med!nydelig blondekant!
Fint det andre du viser også!
Takk fpr hilsen! -Margit-

Pialotta sa...

Se där ja, nu vet vi vad du har i dina byrålådor ;) Underbart med vintage ... älskar det, måste bli bättre på att springa rundor på Loppis o sånt i Sommar :)

Marit Johansson sa...

Mycket vackert som prydnad i sovrummet!

Anni sa...

Det var minsann rejäla trosor, döljer många valkar. Och visst har du en spegel med spetskant dessutom?
Ett vackert stilleben!

Nett sa...

Så vackra spetskanter :)

Copyrightskyddade bilder