torsdag 30 maj 2013

Kompis i köket

I morse vaknade jag till ett oväsen i  köket. Nej nej jag är inte vaken än, och jag vill ha tystnad innan jag fått mitt kaffe. Vad i fridens namn är nu detta tänkte jag. Hm jaha nu var han i farten igen. Jag som trodde allt var frid och fröjd i huset. Här står han den lille skojaren och rör runt i en bunke.  Undrar vad det skall bli för något gott? Han rör och muttrar tyst för sig själv så jag finner det bäst att låta honom hållas. Nåväl jag får väl se vad det blir så småningom. Spännande värre det här. Vad det blir får ni veta en annan gång.

16 kommentarer:

Monica sa...

Haha vad härligt med en liten hjälpreda i köket, en sådan vill jag också ha;-)
Ha det bra

Pysselfarmor sa...

Frukost? Kanske ska det bli en liten omelett. H*n är duktig din lille kompis! :-))

ulla laiho sa...

Ha ha, vilken underfundig kompis du har!

Annemor sa...

Kjekk kjøkkenhjelper.
Håper h*n lager noe spesielt godt, Omelett? For h*n klarer vel ikke å røre noe tungt.
Ha en fin kveld.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2013/05/30/kompis/

Meta sa...

Ja det kan ju bli vad som helst av en sån man, kul grej
ha en fin fredag
kram Meta

Cecilia Artista sa...

Trevligt med en liten hjälpreda i köket! Vem vet vad det blir för smaskig frukost! Kanske något med några goda ägg och ...

Hanna sa...

Får man låna din hjälpreda tro? Hen får stoja så mycket hen vill i mitt kök, bara det blir något gott av det ;0)

Mona sa...

Haha, härligt med en hjälpreda i köket som dessutom tar egna initiativ. Hoppas bara han diskar efter sig också!

Anki sa...

Vilken kul kompis du har... men han kan väl visa lite hänsyn och inte skramla så tidigt... vad blev det för gott?

NatureFootstep sa...

fnittrar, jag har haft en liknande hustomte. :)

llh sa...

Mycket behändigt med en liten kökskompis. Ler stort åt din bildberättelse :D

Anita - Malta sa...

Haha.. vilken härlig humor ! Dina rader ihop med bilden är riktigt kul och perfekt passande till temat förstås.

Kakan sa...

Kul hustomte...

http://nakak71.blogspot.se/2013/05/fredags-tema-kompis.html

Kram Kakan

Jah Hollis sa...

Det var en annorlunda kompis du hittat där. :-)

Pumita sa...

Haha, tänk att bli serverad frukost så där hux flux. Låter toppen!

Bi Ti sa...

I love the photo and the story :).
Thank you for visiting us at pret-a-vivre.com.

Copyrightskyddade bilder