tisdag 7 maj 2013

Vackert

Idag är temat vackert, och mycket är vackert för mig. Jag är väldigt förtjust i sådana här gamla maskiner som jag minns från min barn- och ungdom. Kanske är det fler än jag som köpt pop corn från en sådan "apparat". Just den här kanske det inte var som jag köpte pop corn från, men liknande fanns det på varenda tivoli och marknad.
Jag tycker, att de  är vackra och förtjusande i mina ögon.
Fler vackra saker kan du se om du klickar nedan.
En trevlig tisdag önskar jag alla.

12 kommentarer:

Violen sa...

En gammal skönhet som har sin fräschör i behåll! Kan inte minnas att jag har sett en sådan apparat tidigare! Kul att få se den!

Artlover sa...

Det är kul med gamla prylar som denna du visar upp. Kul med gammal kuriosa tycker jag. Tack för kommentaren:-).

Monica sa...

Ja visst är det härligt med nostalgi, kul att dom finns kvar dom vackra gamla apparaterna;-)

Annika sa...

Gamla saker med historia och nostalgi.

Cecilia Artista sa...

Lite osäker om jag sett den här apparaten förut. Men din bild förmedlar onekligen en härlig nostalgikänsla!

Göran sa...

Första gången jag ser en popcornautomat! Kul

Mias Mix sa...

Det var en rolig manick :) Läckert med gamla prylar. Finns en herre i vår by som samlat leksaker i hela sitt liv och har ett privat litet leksaksmuseum. Trevlig kväll!

jeanette sa...

En jätte fin popcorn maskin som skulle va häftigt att hemma.

Marit Johansson sa...

Nu kom den fram :)
Nog är det fint med gamla prylar. Har dock aldrig köpt popcorn från en sådan men den är jättefin!

aino sa...

så kul att få se en popcornmaskin. aldrig sett! men jag gillar popcorn. poppar micropop hemma ibland till filmstunden, mumsmums.
aino

Mona sa...

Tror aldrig jag sett en sån apparat förut, men jag älskar såna här gamla prylar så för mig är den också vacker.

Annemor sa...

Artig sak. Kan ikke huske å ha sett maken. Skjønnheten er i øyet som ser.
Ha en fin kveld.
Mormor:)