onsdag 19 juni 2013

Den här veckan gillar jag....

..regntunga skyar vartän jag ser ♫..
Jo jag vet, de flesta gillar inte regn och det gör inte jag heller när det håller i sig länge. Däremot gillar jag den mörka blå färgen som blir på himlen när ett oväder närmar sig. Speciellt kontrastrikt blir det när solens strålar behagar sticka emellan.
Jag gillar även de här gula liljorna som man kan se vid sjökanterna just nu. De är vackra och svåråtkomliga varför man får antingen blöta ner sig om fötterna eller nöja sig med en sådan här bild. Ja man kan naturligtvis använda sig av ett objektiv som räcker  mer än det jag har.
Vill du se vad andra gillar kan du klicka på länken nedan.

9 kommentarer:

Hanna sa...

Håller med dig, den blå himlen blir extra vackert blå. Gillar din blomma, har aldrig lyckats ta mig nära, du kommer ändå tillräckligt nära för att få en bra bild. Ha det gott!

Monica sa...

Vilken läcker innan regnetbild gillar den mörka skyn men inte åskan.
Fin gul lilja
Ha en skön dag;-)

Beppan sa...

Ovädersdagar är härliga att fota!! Betydligt mer spännande än soliga sådana. Härliga bilder!
Glad midsommar :-)

Anita - Malta sa...

Väldigt fin bild den första med den starka kontrasten mellan himmel och all grönska. Härligt ljus dessutom.

Vissst kan ett svalkande regn vara skönt ibland. Skulle gärna se en kortare skur här på Malta men lär få vänta till september.

Nu har sommaren startat på riktigt och det är väldigt varmt och varmare blir det !!

Önskar dig en riktigt Glad Midsommar utan regn förstås för det tror jag mig veta att du inte önskar ;-)

ormbunke sa...

Snyggt när det är mer variationer på himlen. Vad gör man inte för att få en bild. Ha de gott i helgen.

Freja sa...

Sommarregn kan vara mycket vackert! Och ibland är det tur att det finns kamera, så kan man få med sig blomman hem utan att blöta ner sig...

Mona sa...

Urläcker bild! Håller med dig. En dramatisk himmel är så snygg att fota och skiner dessutom solen som på din bild så blir det fantastiska foton. Det tråkigaste fotoväder som finns är när himlen är jämnt ljusgrå eller helt vit och intetsägande.

Min fotogen sa...

Oj vad fin bild på det annalkande ovädret !
Hoppas att det blir uppehåll imorgon!
Glad midsommar !

Marit Johansson sa...

Ja det håller jag verkligen med om, det är snyggt med de dramatiska molnen men regnet får gärna fara förbi fort :)