torsdag 13 juni 2013

Den ljuvliga blommningen

 Jag vandrar den smala grusvägen fram, och stöter strax på skogsolvon som blommar. Jag tycker mycket om den säregna blomställningen på dessa. 
Än har inte alla blommorna slagit ut, men det dröjer säkert inte länge.
 Vid vägkanten vajar de långa stänglarna av hundkex. De är faktiskt vackra när man tittar närmare. Inte har jag tittat så nära på dem förr. Nu med kameran på axeln upptäcker jag mer och mer.
På andra sidan vägen vajar det ljuvligt skira och rosa midsommarblomstret. Vinden smeker dem sakta och de niger för mig och det går utmärkt att ta ett foto eller två.
Nu får jag bara hoppas, att det finns några midsommarblommor kvar till midsommar då det går åt sju sorter att lägga under kudden, och många till att binda kransar av.
Vill du se fler bilder på något som andra tycker om klickar du på länken nedan.

8 kommentarer:

ormbunke sa...

Så mycket man upptäcker i naturen när kameran finns med på promenaden.Ljuvliga foton. Ha de gott.

Monica sa...

Ja det är underbart i naturen nu när så många av dom vilda blommorna blommar;-)fina bilder.
Ha en skön kväll

LissenTo sa...

Har gått flera sådana här promenader, bara för att det är så oerhört vackert nu och man vet att det snart vissnar. Det gäller att njuta.

Tyckte burken var så billig, hade inte hjärta att pruta.

Ha en skön helg. // Lissen

Annemor sa...

Det er så deilig når det begynner å blomstre, men det kunne gjerne vært litt mindre regn :)
Jeg liker skogsolvon som vi kaller krossved. De andre også, men ...
Blondeblomsten min, kaller jeg den.
Ha en nydelig kveld.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2013/06/13/jeg-liker/

llh sa...

Njutbart utomhus äntligen, ljust grönt och hyfsat varmt. Härliga somriga blombilder.

jeanette sa...

Underbara blomsterbilder. Ja det är konstigt men man är mycket mer observant när man har kameran med.

Bitten sa...

Så ljuvliga bilder!

Marit Johansson sa...

Skogsvolvon läste jag först men förstod snabbt att det var fel :) jättefina bilder och blommor!