onsdag 5 juni 2013

Förlorat

Den här veckan vill Birgitta, att vi visar en bild på något förlorat. Inte så lätt, men jag behövde inte gå så långt för att finna något förlorat. 
Tyvärr har det blåst ganska mycket idag, och sedan håller vi på med renovering så det springs lite ut och in, varför det är lätt att stöta till blommorna på trappan. Nu vet inte jag vilket som gjort att en av fuchsiorna har förlorat en knopp, men borta är den. Lite synd men det finns många fler knoppar som kommer att slå ut inom kort.

14 kommentarer:

Violen sa...

Jag gillar fuchsior så jag tycker det är tråkigt att knoppen inte fick slå ut och bli en vacker blomma! Vacker bild!

Stare Ström sa...

Alltid tråkigt när knoppar trillar av. Tur du har fler blommor på gång!

Leena sa...

Synd på knoppen som inte fick slå ut. Jag tycker att knopparna är nästan lika fina som blommorna sedan, fast på ett helt annat sätt. Trösten är ju att det kommer fler knoppar och blommor.

Monica sa...

Stackars lilla knopp, gillar fuchsior men min gick hädan förra året och har inte skaffat ny.
Ha en bra dag, här skiner solen och det är lagom varmt runt 20 grader.

Hanna sa...

Ja det är tråkigt när knoppar faller av, men förhoppningsvis kommer det fler och man får njuta av prakten ändå :0)

Nett sa...

Tur att det finns fler knoppar så du kan njuta av blomman :)

llh sa...

Knoppar är sköra, går lätt förlorade. Finta att du har många fler att vänta på.

Anita - Malta sa...

Synd om knoppen men gläds åt de nya !

Freja sa...

Läcker bild på en förlorad möjlighet!

Eva Trillian sa...

Blommande fuchsia ... vi som inte ens hunnit plantera! Men det är väl inte för sent. Än.
Bra tematänk! :) Och en bra påminnelse för mig!

Anneli - A'la Foto sa...

Ja det är jättetrist när knopparna faller av! Hoppas det inte faller flera....

Mona sa...

Man blir alltid ledsen när en knopp går förlorad även om det återstår massor med andra.

Marit Johansson sa...

Snygg tolkning, går det inte lägga knopparna i en skål med vatten och låta dom slå ut :)

Anni sa...

Tänk att de där stjälkarna som knoppar och blommor sitter på ska vara så spröda - klarar vind men inte att bli påsprungna :-P

Copyrightskyddade bilder