lördag 1 juni 2013

Inramning



Inramning är temat den här veckan. Helena ville att vi skulle skapa en inramning genom hur vi tar bilderna, MEN jag har valt att photoshoppa bilderna och gett dem en mer subtil och råare inramning. Ett tänk utanför ramarna.
Jag har valt att ge de två första bilderna en mer romantisk och subtilare inramning genom att mjuka upp dem då jag tycker det passar fint på blommor, men experimenterat med sista blomman och gjort den bilden råare, vilket inte var så dumt trots allt. Det får bli mitt bidrag den här veckan.

29 kommentarer:

ormbunke sa...

Snyggt med den mjuka inramningen. Ha de gott

Rantamor sa...

Vackert vackert och man känner det som att det är en midsommardröm med dina mjuka blommor.

Tjingelingen från Rantamor.

Stare Ström sa...

Alltid roligt att leka i photoshop!

Maria Lundmark Hällsten sa...

Jättefint trissat, kunde ha vilken som helst av dom tre bilderna på min vägg :)

Nett sa...

Fint, naturens egna inramingar. vackert!

Cecilia Artista sa...

Visst ska man tänka lite utanför ramen och dra på gränserna lite!
Snyggt jobbat!

KajsaLisa sa...

Inramningen är ju upp till alla att tolka på sitt sätt, din tolkning var originell och bilderna jättebra.

ulla laiho sa...

Helt i min stil - jättevackert!

Monica sa...

Fin mjuk ton på din triss;-)
Ha en skön söndag

Hanna sa...

Mycket vackert. Gillar din redigering, du får gärna berätta mer ingående om hur du gick tillväga :0)

Maria Thunholm sa...

Jag har en massa blombilder där jag làter det suddiga rama in blommorna, sà jag lekte istället med att lägga in tre bilder som jag ramade in...

Jag GIMPade mina bilder... ☺ Jag har raderat photoshop, använder oftast CANONs eget redigeringsprogram...

Men fina bilder!

Anna Filipendula Rudbeckia sa...

Absolut den allra finaste inramningen man kan tänka sig..helt i min smak.

Jah Hollis sa...

Det blev ju en fin triss av ditt fotojobbande.

Maria sa...

Vacker och fin inramad triss!
Ha en fortsatt bra dag!

Solvarm sa...

Mjuka, fina och vackra inramningar du har gjort på dina bilder.

Elinore sa...

Fina trissbilder :)

birgittas sa...

Den sista blir min favorit men alla tre är jättefina :)

Anki-itte sa...

Vackra bilder.

Min fotogen sa...

Får nog lära mig att shoppa....:)
Mycket fin triss !

Linnéa sa...

Mjuka fina inramningar som du skrev. Att photoshopa är kul ibland. Fina blommor i inramningarna.

Ha en bra vecka!

Fru Filosofi (Jess) sa...

Härliga bilder =) Hoppas du får en bra söndag =)

LissenTo sa...

Gillar också den mjukare inramningen, men att experimentera gör att man lär sig mer och utvecklas.

Härligt Inger.

Ha en fin vecka // Lissen

Axart sa...

Fina bilder och kreativt tänkt!

AX

Freja sa...

Härliga inramningar! Älskar allt det gröna...

Mias Mix sa...

Det är så roligt med fototriss, att just se hur alla tolkar temat på sitt eget lilla vis. Bra jobbat och mittbilden är underbar!

Beppan sa...

Vackert.... Gillar den mjuka tonen på de två första.

Marit Johansson sa...

Nej det blev inte alls dumt, bilderna blev bra!

Pumita sa...

Ljuva bilder, riktigt soft triss! :)

Pialotta sa...

Alldeles fantastiska bilder .. Photoshoppen gjorde sitt med din konstnärliga hand :)

Copyrightskyddade bilder