fredag 14 juni 2013

Njutbar

Njutbart är temat idag, och mycket är njutbart för mig. En konsert, vilda blommor, naturen i sig, mat ja det finns hur mycket njutbart som helst. Det kan till och med var njutbart att bara vara. Kanske sitta vid havet och blicka ut mot den oändliga horisonten.
Nu har jag valt att visa den här vackra påfågeln som inte var så lätt att fånga på bild. Den spatserade iväg från mig hela tiden. Det hade klart varit fint om den hade spänt upp sin vackra fjäderdräkt, men se det ville den inte. Jag får njuta av den som den är.

15 kommentarer:

Anni sa...

Tänk så naturen har slösat när påfågeln blev till, undrar om det finns någon fågel som kan mäta sig med den prakten?
Så fin den är där den ligger! Också :-D

ulla laiho sa...

Ofattbar vacker fågel att njuta av.

Hanna sa...

Absolut njutbar att se på, med eller utan uppfällda vingar. Kul att du lyckades fånga den!

Leena sa...

Det blev ju en vacker bil i alla fall. Njutbar helt enkelt.

Annemor sa...

Synger ikke pent, men ellers er den veldig nytbar.
Ha en fin dag.
Mormor

Stare Ström sa...

Det är mycket i skapelsen som är njutbart!

Bitten sa...

Njutbar bild på påfågeln!

Kakan sa...

Jättefin fågel...

http://nakak71.blogspot.se/2013/06/fredags-tema-njutbart.html

Kram Kakan

Eva Trillian sa...

En vacker fågel :) Fin där den ligger.

Mias Mix sa...

Fin och njutbar även om den inte ville spänna upp fjädrarna :)

Violen sa...

Stilig fågel med vacker fjäderdräkt! Bra gjort av dig att få en snygg bild av den, det är inte det lättaste! Jag vet för jag har försökt men misslyckats!

Marit Johansson sa...

:) det är inte så lätt att få djur att lyda.. men bilden blev fin i alla fall!

Jah Hollis sa...

Den är helt klart njutbar som den är på din bild. Jag tror att påfåglar kan vara svåra att få att göra som man vill. De verkar rätt självständiga.

Meta sa...

känner igen det där med att fota levande föremål som bara spatserar ut ur bilden.
Fågeln är vacker.
ha en fin helg
kram Meta

Pysselfarmor sa...

Jag håller med dig...det är en så vacker fågel och litet exotisk.