tisdag 18 juni 2013

Orörlig

Orörlig är temat den här veckan, och den här cirkusvagnen är numera orörlig för den står i Tyrolen, det gamla ärevördiga danspalatset. Vagnen är ett museum som visar lite hur det gick till på den tiden jag rastade mina ben på dansgolvet. 
En riktig nostalgikick för mig var det att titta in här. Numera är det inte så mycket dans här som det var en gång. Tänk så fint det var här, men nu har "gossarna" som tagit över det hela gjort det mycket fint, och till och med Sten o Stanley spelade här i fjol. 
Jag är här ibland på onsdagarna då det är träff för bilar gamla som nya samt motorcyklar. 
I onsdags var där några gamla lastbilar med en särdeles vacker patina, och naturligtvis hade jag inte kameran med mig. Jag hoppas, att de kommer tillbaka när jag är där en annan onsdag. Har ni vägarna förbi Alvesta så är faktiskt detta stället värt ett besök.

13 kommentarer:

Hanna sa...

Kul att de bevarar och håller det gamla fräscht, kul också att du har minnen som sätter fart när du besöker platsen. Toppenbild!

Violen sa...

Vad jag tycker om dina "nostalgibilder"! Tack för att du delar med dig! Tur att den gamla cirkusvagnen står orörlig annars hade den kanske gått ur tiden nu. Riktigt bra bild!

Artlover sa...

Det var en fin gammal vagn som du visar upp här. Kul att få lite dokumentation om den också. Det var annat än det jag visade upp på min blogg. Ja, min bild kommer från Ryd Också. Plåt rostar fort och jag har fått reda på senast att det inte finns mycket kvar av bilarna från kyrkogården kvar idag. Jag var där för 3 år sedan också.
Trevlig midsommar:-)

Freja sa...

Så kul med museum i en tivolivagn! Och en fin orörlig bild!

Klimakteriehäxan sa...

Väldigt uppiffad i sin orörlighet!

Cecilia Artista sa...

Vilken stilig och färggrann cirkusvagn men stillastående. Kul att få en liten historielektion/nostalgitrip!

Annika sa...

Läcker gammal orörlig vagn

Marit Johansson sa...

Ett riktigt nostalgiställe, fint!

Monica sa...

Härligt med sådana ställen som man kan umgås på, vagnen var ju riktigt fin.
En fin orörlig bild;-)

Mias Mix sa...

Vad härligt att de bevarar det gamla i ett så fint museum! Förstår att det är riktigt kul och nostalgiskt att gå dit :)

Pysselfarmor sa...

Den här platsen ska jag lägga på minnet för rätt som det är så har jag vägarna förbi - det verkar spännande och så kul att det är någon/några som vill "vårda platsen".

Leena sa...

Fin vagn, synd att den är orörlig. Tänk vad häftigt det skulle vara att fara runt med den, stanna där man vill och kan. Men som museivagn är den jättefin.

Maria sa...

Vacker, vore trevligt att kunna se den i verkligheten.

Copyrightskyddade bilder