torsdag 27 juni 2013

Semester

Nu tar Sinneskatten som håller i fotokedjan semester och öppnar först i augusti. Semester kommer nog de flesta av oss att ha, varför temat passar utmärkt, tycker jag.
Mitt bidrag får bli det här fotot från Karlskrona som jag och sonen besökte häromdagen. Fotot är taget från Marinmuseet. Ja inte från själva museet utan från minsveparen som ligger utanför museet. Trevligt att få gå ombord och se hur människorna som arbetat på fartyget levde.  
Karlskrona är min favoritstad. Här känner jag mig hemma, och det kanske inte är så konstigt för jag är född här och har varit här mycket som barn. 
Trevlig semester.

24 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Vilken härlig bild, man blir lite semesteryr av den;-)
Ha en skön kväll

Violen sa...

Fin sommarkänsla i din bild! Hav och båtar hör semestern till för många och nu kommer den tiden då de kan njuta för full
Ha en skön kväll!

Birgitta - FOTO* sa...

Härligt soligt på er dag tillsammans :)
Karlskrona är en fin stad :)

http://lundcityphoto.wordpress.com/2013/06/27/far-away/

ulla laiho sa...

Det var en häftig bild - man sugs nästan in i den!

Leena sa...

Häftig bild med sommar- och semesterkänsla! Ha en riktigt fin semester!

Fru Eriksson sa...

Trevlig Semester/Kram Annmi

Kerstins foto sa...

Svooosch sa det och så sögs jag in i bilden. :) Läckert foto och jag kan tänka mig att du trivs där. Hemma är hemma, inget kan slå det.
Ha en fin fredag.

Mias Mix sa...

Häftigt fotad! Ha en skön semester!

Anita - Malta sa...

Snyggt !! Fartfylld bild precis som det ska var under en semester ;-)

Hanna sa...

Häftig redigering, man verkligen dras in i bilden och båtarna. Karlskrona är verkligen vackert.

Mona sa...

Häftig bild! Det är kul att traska runt i städer och lära känna dom.

Eva Trillian sa...

:) semesteryra!

Jah Hollis sa...

Det är ju en stad med anor inom sjöfarten, och den lever säkert upp lite extra i semestertider. Bra foto.

Pysselfarmor sa...

Karlskrona är fint...oj jag blev litet "kräkelisjuk" när jag tittade på bilden... ;-)

Freja sa...

Härligt somrig bild! Jag jobbade i Försvarsmakten och var till Karlskrona någon gång då, men då såg jag bara militära byggnader och båtar, inte riktigt samma semesterkänsla...

kleppanrova sa...

kult bilde. Ha en flott sommer sammen med kameraet ditt!
Ingun

Razzy sa...

Vilken härlig sommarbild :)

jeanette sa...

Redigeringen i bilden är superläcker man riktigt sugs in i bilden och vill vara där. Fint.

Marit Johansson sa...

Alltså jag har letat efter information hur man redigerar för att få den effekten i en bild men inte hittat det någonstans. Hur har du gjort? är det ett filter?

Tony sa...

Skön redigering. Just Karlskrona finns i tankarna att besöka igen, men kanske inte denna sommar.
Ha en skön juli!

Annemor sa...

Flott redigert.
Og fint motiv :)
Ha en herlig helg.
Mormor

Margareta sa...

Vilken härlig bild och här kan jag känna hur du riktigt suger in semestern.

Marit Johansson sa...

Tack snälla du för Photoshopreceptet!

Meta sa...

Härlig bild. Ha en härlig sommar du med.
Kram Meta

Copyrightskyddade bilder