onsdag 12 juni 2013

Ungdomshyllning


Ungdomarna är vår framtid. Dem skall vi värna om. 
Tyvärr stundar dystra tider för många av dem, men jag vill ändå tro på den ljusnande framtid som studenterna sjunger om.
Klimatet tycker jag är hårdare nu än när jag var ung. Det jag ville utbilda mig till och arbeta med var det inga problem med. De som var i barnalstrande åldrar kunde ta mammaledigt och vara bort från jobbet i åratal och sedan komma tillbaka hur lätt som helst, men det går inte idag. 
Det gäller som ung idag, att ta för sig, och verkligen vara alert när man söker jobb, och försöka hitta alternativa ansökningsmetoder.  
Bilden visar en ung mor med sitt barn på väg någonstans. 
Kanske mot den ljusnande framtiden.

8 kommentarer:

Violen sa...

Gillar din bild av den unga mamman! Gillar också att du har hopp om framtiden för de unga! Om alla sätter sig och deppar då blir det en självuppfyllande profetia. Ungdomar, framtiden är er, kämpa för den!

llh sa...

Ja visst är det så men man måste ha framtidstro, det är typ A och O.

Hanna sa...

Fin gatubild som symboliserar livet och mammarollen. Ser ut som om hon pratar i telefon, kanske är det en annan mammaledig vän som hon ska träffa för att utbyta erfarenheter med.

Anneli - A'la Foto sa...

Ja, det är så mycket hårdare idag! Kan inte vara roligt...särskilt inte om man inte vet vad man vill och inte har något drömmål. Då är det nog lätt att hamna i utanförrännan på en gång!

Fint tolkat!

jeanette sa...

Bra skrivet och trevlig bild.

Pysselfarmor sa...

Ja det är verkligen mycket "hårdare" idag. Man ska vara välutbildad, snygg, smal och alert, framåt men mjuk, ta hänsyn, vara föräldraledig och göra karriär, vara uppkopplad men leva i nuet och tänka på sig själv....visst låter jag dyster, men det är en realitet som jag ser omkring mig. Och har man ingen utbildning så är det svårt att få jobb och flytta hemifrån till eget och bilda familj. Så absolut är det tufft för ungdomarna!

Huldra sa...

Flott bilde av en ung mor sin kanskje travle hverdag :)

Annemor sa...

Nydelig fanget av fremtiden, for det er jo det de er, de unge.
Glad min ungdomstid er over.
Det er nok kanskje ikke så lett i dag.
Ha en fin dag :)
Mormor

Copyrightskyddade bilder