fredag 26 juli 2013

Arbete

17 kommentarer:

Fru Eriksson sa...

Vackert foto med Gärsgår'n i bakgrunden av "Arbete" :)

/Semesterkramar Annmi

Freja sa...

Trädgårdsarbete är hårt arbete!

Bitten sa...

Hederligt trädgårdsarbete är inte att förakta!

Monica sa...

Trädgårdsarbete är ju aldrig fel och för det mesta brukar det löna sej;-)

Det råder "koppeltvång" i skog och mark nu om du inte har hunden i en radie på 15 meter och har en inkallning som fungerar.Detta för att dom inte ska ställa till problem i djurens barnkammare.
Så en hund som kommer emot en utan ägare är helt fel vilken årstid det än är, har alltid mina så jag kan se dom och dom vet att det är dom som ska hålla reda på mej och inte tvärt om. Ser vi människor viker vi av så dom inte störs, tyvärr är inte alla hundägare så.
Ha en skön helg;-)

Violen sa...

Tungt men inspirerande arbete! Läcker bild med gärdsgården i bakgrunden!
Ha en skön lördag!

Pumita sa...

Här var det ingen tvekan om vad för slags arbete det handlar om. Inget jag ängnar mig åt - annat än i blomkrukor och balkonglådor - men jag gillar resultatet. ;)

Kul att du har fått igång datorn! Eller blev det en ny? Trevlig helg!

Stare Ström sa...

Så sant! Det är ett riktigt arbete det, för professionella såväl som för amatörer, men trevligt är det!

birgittas sa...

Oh det ser tungt ut! Ta det försiktigt i värmen :)
Är din dator fixad?
BW #10 är uppe nu :)

Annemor sa...

På nett igjen? Så bra. Du har vært savnet.
Hagearbeid er også arbeid, slitsomt til tider.
Ha en vakker lørdag :)
Mormor

Hanna sa...

I bland är jag avundsjuk på de som har en trädgård, i bland inte. Mysigt men samtidigt en massa arbete. Min balkong kräver inte så mycket. Kanonbild till temat i sommartider :0)

Erik Semlan sa...

Att arbeta i trädgården kan ge bra utdelning med både frukt och grönt och vackra blommor. Härligt!
Onekligen ett arbete som ofta bara är roligt. Snygg bild på grepen.

Eva Trillian sa...

Ett sådant redskap är bra att hänga på när man undviker arbete genom att prata med grannen ;) Jag lovar!

llh sa...

En odling kräver arbete och en grep symboliserar tungt arbete, snyggt tolkat och genomfört.
Svar: tror att de rensar marken från små vissna löv, strån och barr som läggs i en liten tygpåse...ett mycket meditativt arbete i lugnt tempo.

Linnéa sa...

Läckert, ingen tvekan om vad som arbete för dig!

Marit Johansson sa...

Ett arbete som jag inte alls behärskar :)

Mona sa...

Ett riktigt sommarjobb för alla med trädgård!

juanna sa...

Både "gammalt" arbete och återkommande - ett evighetsjobb!
Gillar din lösning.

Copyrightskyddade bilder