lördag 6 juli 2013

Bilden talar 7 juli

7 kommentarer:

Freja sa...

Jag känner igen det där, men kommer inte ihåg vad det är. Eller så inbillar jag mig bara, det påminner om strumpenbandsknappar...

anemonen sa...

Vad bilden föreställer får du veta nästa veckan om du inte redan har listat ut det. Något för hushållet.

birgittas sa...

Fin bild men dessvärre kan jag inte komma på vad det är .... *nyfiken*

anemonen sa...

Ok jag måste nog tala om vad bilden säger. Hushållgöromål och just den här grejen talade till mig för det är en körsbärsurkärnare, och en sådan hade jag behövt nu.

Monica sa...

Det hade jag aldrig kunnat gissa:-)

Den lilla skalbaggen är bra att ha i trädgården eftersom den livnär sej på bladlöss;-)
Ha en bra dag

Violen sa...

Kunde inte gissa att det är en körsbärsurkärnare men när du säger det så. Spännande föremål att se på!19
Ingen möhippa hos mig, det är en present till en konfirmand på Sicilien. Där vet de att fira!

Birgitta - FOTO* sa...

Fantastiskt att det finns sådana redskap ;)

Copyrightskyddade bilder