tisdag 9 juli 2013

Ömtålig


Ömtålig tycker jag att den här "lampan" är då den hänger fritt från relingen. Inget skydd omkring sig utan kal  ensam och ömtålig.
Hur lätt är det inte att bara stöta till lite så går den sönder och hamnar i Östersjön. 
Så kan även en människa känna sig. Ömtålig och bräcklig ja oskyddad inpå bara skinnet. I den tid vi lever i idag gäller det att ha vassa armbågar för att ta sig fram. Man får ta på sig ett skal, en rustning av stål och ge sig ut i verkligheten.  
Nu tycker inte jag om att ta på mig rustningen utan jag vill helst vara mig själv så jag kan ofta känna att jag är ömtålig. 
Hur känner du?
Trevlig tisdag

17 kommentarer:

Birgitta - FOTO* sa...

Verkligen tänkvärt med fin ömtålig lampa på bild därtill :)
Själv känner jag mig inte ömtålig men livet kan omkring mig kan kännas ömtåligt - inte minst när vi miste lilla Amanda för ett år sedan.

http://fotochip.wordpress.com/2013/07/09/tea-pot/

Violen sa...

Bra tolkning! En talande bild och kloka ord om ömtålighet!
Ha en skön dag!

Pontus E sa...

Snyggt fångat med bara vattnet som bakgrund.

Fru Eriksson sa...

Vilket härligt foto &...
Jag håller med dig & vill inte ta på någon rustning heller/Kramar Annmi

Anita - Malta sa...

Vilken läcker vinkel på den ensamma och ömtåliga lampan !
Gillar nästan bättre dina ord än själva bilden ;-) Visst är man skör och bräcklig och någon rustning av stål har jag inte ens att ta till hur gärna jag än skulle önska. Men det bästa är kanske ändå att vara den man är. Skör, lite bräcklig och vacklande... :-) ...medans vissa av naturen är det motsatta.

Monica sa...

Vilken fin bild och nog är den ömtålig precis som vi.
Själv försöker jag sätta på mej skygglappar och köra mitt eget race. Tvåbenta vänner sviker men som tur är aldrig dom fyrbenta;-)
Ha en skön kväll
KRAM

Annemor sa...

En flott tolkning med kloke ord ved siden av.
Ha en fin kveld.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2013/07/09/omtalig/

Freja sa...

Fin bild och vacker text!

Pumita sa...

Den som vågar visa sig ömtålig är stark. Bara de svaga behöver ett skal. :) Mycket fin tolkning i både ord och bild!

Stare Ström sa...

Det var en bra illustration till dina ord!

Annika sa...

Mycket tänkvärda ord. I bland kan det vara skönt att få känna sig lite ömtålig, oftast är jag oerhört kapabel men som sagt ibland kan det vara lite skönt att visa sig "naken"

Malys krok sa...

Ja dette lyset virker sannelig ømtålig! Sant er det også at en kan kjenne seg ømtålig selv og iblant!
-Margit-

Anneli - A'la Foto sa...

Ja, den verkar lite oskyddad! Fint tolkat!

Vad roligt att du är med i min tävling och dessutom länkar till den! Tack snälla! Nu är det bara att hålla tummarna att du har rätt och vinner! :O)) Lycka till!

Mias Mix sa...

Fint tolkat. Ibland kan man känna sig lite ömtålig... Men avstår helst från skal och skydd och är mig själv rätt upp o ner. Av lite motgångar ibland blir man bara starkare!

Klimakteriehäxan sa...

Väldigt oskyddad, det är väl ändå glas?!

Eva Trillian sa...

En bra bildtolkning följt av kloka tankar. Visst vill man gärna slippa ta på sig rustningen - men ibland klär andra på den åt en ... den förväntas ...

Marja sa...

Fina tankar kring ordet 'ömtålig'. Lampan är verkligen utsatt.