tisdag 2 juli 2013

Sommaraktivitet

En aktivitet som man kan göra är att ta en seglats med detta vackra fartyg som för en vecka sedan låg för ankar vid  Marinmusem i Karlskrona. Själv  skulle jag nog avstå då jag inte mår så där värst bra på sjön. Jag har med andra ord inga "sjöben". 
Jag brukar gå på något museum varje sommar för det tycker jag är berikande. I år blev det Marinmuseum i Karlskrona. Trevligt att få gå ombord på ett par fartyg och se hur de har det ombord. En minsvepare och en jagare kunde man gå ombord på. Trångt var det i hytterna.
 På museet visades det bland annat hur de hade det förr på havet. Inget vidare skulle jag vilja påstå. Kött som var saltat och ändå inte tjänligt. Tänk så tacksam jag blev hur jag har det efter det besöket.Ibland behöver man en påminnelse om detta.

13 kommentarer:

Annemor sa...

Noen ganger behøver man et tilbakeblikk for å verdsette egen hverdag, Flott skute :)
Ha en deilig dag.
Mormor

Fru Eriksson sa...

Vilket underbart vackert Fartyg & Foto ♥..
/Kramar Annmi i Hjohamnen!

Violen sa...

Det är många som gillar att vara på sjön i sina båtar på sommaren! Det är säkert skönt ibland men det verkar långtråkigt och obekvämt! Med andra ord, det är ingen sommaraktivitet som tilltalar mig.
Ha en skön eftermiddag!

Monica sa...

Nä det var nog ingen höjdare att vara på sjön förr i tiden, men så blev dom sjuka också.
Jag skulle nog ta en seglats med det fina fartyget;-)

Har klarat mej bra från odjuren hade en förra året bara;-)
Ha en skön dag

Anita - Malta sa...

Visst är det spännande och väldigt givande att gå på museum. Kommer säkert besöka flera när jag reser till Stockholm i månadsskiftet. Utbudet är inte så stort här på Malta och så älskar jag ju mitt eget lands historia :-) Gamla båtar är intressanta. Visst är det så att man behöver bli påmind ibland för att verkligen uppskatta hur bra man egentligen har det. Fin bild på fartyget ! Ha en skön fortsatt vecka !

Leena sa...

Jag har inga "sjöben" heller, och än sämre är det med min man. Så vi väljer sällan aktiviteter på hav. Men det ser verkligen skönt och somrigt ut!

Vitsippan sa...

Hejsan Inger !

Samma här tål inte höga vågor.
Men det är ett vackert fartyg.
Lyssnar på Allsång från Skansen, sämsta program hittills, det var bättre med Bosse Larsson.

hihihi
Kram Mi

Annika sa...

Det ser så fridfullt ut med båtturer på sommaren. Fast min egen erfarenhet av båtar sträcker sig till färjan Helsingborg-Helsingör så det är inte mycket att skryta med ;-)

Hanna sa...

Ja båtar kan vara trevliga att besöka och titta på, men om det går vågor vill man nog helst stanna vid kajen. En riktigt fin båt med utsmyckningar. De verkar anordna många olika jippon med båten, kul med lite annorlunda tillställningar.

SigridfraEnget sa...

Museum är en bra sommaraktivitet - man kan ju lära något nytt också ;-)

Marit Johansson sa...

Jag har också svårt för att vistas på sjön, blir alltid sjösjuk. Men en väldigt vacker båt på bilden!

anjoe sa...

Godt at vi med vaklende "sjöben" kan nøjes med at gå på opdagelse, når skibene ligger ved kaj.
Som du holder jeg også meget af at besøge museer, der fortæller om svunden tid, og ja, man bliver ydmyg!
Apropos mit bidrag til tirsdagens tema, var det jo godt, at jeg ikke havde fået slettet det, og samme for dig med onsdagens portræt :-D

Håber du nyder fredagen og at weekenden bringer gode oplevelser...

Hero sa...

Så du har besökt Marinmuseet! Jag tycker det är så fint, speciellt galjonssalen. Hoppas du smakade på den goda Karlskronaglassen som säljs där. den är underbart god. Det är en fd elev och hans mamma som tillverkar den efter italienska recept, men smakerna testar de fram själva. kram