torsdag 11 juli 2013

Under plommonträdet...

Just nu gillar jag, att ligga i vilstolen, och läsa de böcker som jag tänkt beta av i sommar. Den här vyn är riktigt fin när jag tittar upp med jämna mellanrum. Himlen med en skir blå färg och de vita molntussarna som mjukt flyger förbi.
 Riktar jag sedan blicken lite längre ner närmare mig ser jag plommonen som kommer att förgylla mången paj i höst och vinter. Ännu är de gröna och många har redan på grund av torkan ramlat av så i år tror jag inte skörden blir så stor, men jag är glad för det lilla. 
Nu skall jag titta in hos er andra och se vad som förgyller er dag idag.

15 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

Härligt!
Fortsätt njut av lata dagar och kommande paj!

Violen sa...

Har inget plommonträd att ligga under och läsa men jag gillar idén. Det gäller att ta vara på de sköna sommardagarna och njuta av dem! För min del har jag spelat boule på förmiddagen och det är något jag tycker mycket om.
Ha en skön dag!

beyondwandering.com sa...

It sure is a beautiful view looking up!

Fru Eriksson sa...

Så underbart du har det där under Plommonträdet/Soliga kramar Annmi

Laura sa...

Plommon! Omnomnonom ;) Härligt att betrakta naturen och ligga i vilostolen. Hoppas du njuter ordentligt.
SV: Ja, kameror är bra att ha. Hoppas du har rätt att den blir billigare... och det snart för jag vill verkligen prova den!
Ha en fin dag =)

Lena och Tommy sa...

Vackra bilder!!

Monica sa...

Helt underbart att ligga där och titta upp, mitt plommonträd bara dog för några somrar sedan kanske dags att köpa ett nytt;-)
Ha en skön kväll

ormbunke sa...

Låter riktigt härligt. Det blir nog inte så många plommon här i år och sen gäller det att hålla efter getingarna. Ha de gott under plommonträdet.

Freja sa...

Det låter härligt! Både att ligga där och läsa och att ha plommon att se fram emot, jag gillar det och dina bilder!

Pumita sa...

Med den utsikten kan det vara svårt att koncentrera sig på läsningen. Vilken härlig grönska!

Anita - Malta sa...

Låter riktigt skönt att ligga i en stol under plommonträdet och titta på de vita molntussarna som far förbi.
Torka ?? Trodde det hade regnat mycket hoss er i år. Nåja, hoppas det blir över till ett par goda pajer då höstmörket faller redan klockan fem ;-)
Ha en skön sommar Inger !!

Anneli - A'la Foto sa...

Så härligt det låter att ligga där under plommonträdet! Och plommon som är så gott...hoppas det ändå blir många som orkar vara kvar och bli mogna! :O)

Birgitta - FOTO* sa...

Det låter underbart skönt Inger! Önskar jag kunde läsa böcker igen men det har inte gått sedan jag gick i väggen - somnar av texten.
Vackra bilder på blickfånget :)

http://lundcityphoto.wordpress.com/2013/07/11/the-chef/

Ezter sa...

Vi har ETT plommon i vårt träd ;) Och kanske 20 äpplen. Blir inget syltande och saftande hos mig ;)
Men själva träden är mysiga, det syns ju på dina bilder också, hur fint det är med fruktträd :)

Solvarm sa...

Låter fantastiskt skönt, att bara ligga och njuta, läsa och studera himmel och blad.

En fortsatt skön sommar önskar jag dig.

Irene

http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.se/

Copyrightskyddade bilder