onsdag 28 augusti 2013

Gammaldags

Jag gillar gammaldags fönster med röda pelargonior och spetsgardiner. Det är inget som jag har själv i min inredning, men ändå tycker jag om det. Det passar i gamla hus och rum med äldre inredning. 
Det påminner mig om min barndoms somrar  hemma hos tant Emma som var fostermor till far en kort tid. Hon hade fönster som såg  ut så här med undantag att hon hade massor av flugor i fönstren. Dessa var ett gissel tidigt på morgonen då jag ville sova ifred och inte med flugor i ansiktet.

13 kommentarer:

Monica sa...

Mysigt med hög nostalgifaktor;-)
Ha en bra dag

Fru Eriksson sa...

Ja,det är något visst med dessa härliga gammeldagsa fönster med spetsgardiner & Röda Pelargoner :)
- Vackert/Kram Annmi

Maboe sa...

Det liker jeg også. Takk for hyggelig kommentar hos meg, jeg brukte et tekstur fra Kim Klassen på bildet mitt.

Anneli - A'la Foto sa...

Vackert fönster! Jag gillar också såna här fönster!

Vitsippan sa...

Precis så vill jag ha det.

Men numera sedan mobbingen av skolgrabbarna, har jag fått sätta fönsterfilm, så de inte kan se in och inte Prinsen se ut mer än genom små hål jag klippt ut.
Fast gardiner kan jag ju ha, tack för tipset.

Kram Mi

Kerstins foto sa...

Jag kan bara hålla med, jag gillar det också men i gamla hus, det är inget som passar in hos mig. Men det är riktigt charmigt i en gammal bostad.

Marit Johansson sa...

Det är mycket hemtrevligt och ombonat!

Anita - Malta sa...

Håller med ! Det är både hemtrevligt och lite nostalgiskt. Tycker mig se en gammal våg där. Och ser det inte ut som en kassaapparat brevid ? Fint fönster hursomhelst ! Ha en skön fortsatt vecka !

Annemor sa...

Høy nostalgifaktor.
Jeg har heklede gardiner, ikke alltid, men jeg har heklet noen opp gjennom tiden og bruker dem, med glede.
Røde pelargonier har jeg ute :)
Ha en fin kveld :)
Mormor

FrökenChristina sa...

Jag tycker också om fönster som ser ut så här. De påminner om min farmor.

Eva Trillian sa...

Visst är det vackert :) Jag har det inte heller hemma hos mig - men jag tycker det är fint hos andra. Minnen från sommarstugor och äldre hem :)

LissenTo sa...

Så är det många gånger att man gillar inredning som inte är precis ens egen stil.

Tror att du kommer att få det superfint, viktigast är att du trivs.

Kram
Lissen

BP sa...

Jo, gardinerna är nostalgi, men vad jag fastnar för är VÅGEN!!! Den är helt underbar och jag har utvecklat ett omedelbart ha-begär. Samlar på gamla vågor. Tycker det är underbara, dekorativa och så mycket vackrare än dagens digitala varianter.