tisdag 13 augusti 2013

Hälsosam

Nyfångad fisk inbillar jag mig är hälsosam. Än så länge kan man äta vår insjöfisk om än begränsat. Den jag föredrar är gös. Tänk nystekt gösfilè. Jag kan känna doften redan nu. 
Fisk det äter jag flera gånger i veckan. De enda fiskarna jag inte äter är de med rött kött för de svullnar jag i halsen av. Tur att det finns ett stort urval av fiskar så även jag kan äta av havets och sjöns läckerheter.
Jag tror även att naturliv över huvud taget är hälsosamt. Tänk att bara höra vinden susa i träden. Det är musik i mina öron och då är det säkert även hälsosamt.

13 kommentarer:

Violen sa...

Ja, fisk kan vara hälsosam mat! Att sitta ute på sjön och fiska i lugn och ro, det är verkligen hälsosamt och välgörande!
Ha en skön dag!

Hanna sa...

Japp, fisk är hälsosamt och viktigt att äta, försöker äta det ofta jag med. Är dock mer för lax och torsk. Fin bild på mannen med sin båt :0)

Fru Eriksson sa...

Åh,ja Gös är verkligen gott :)
Härligt foto/Kramar Annmi

Stare Ström sa...

Ingen älskare av insjöfisk, men jag kan tänka mig att sitta i båten och filosofera!

Pysselfarmor sa...

:-))
Nyfångad fisk är jättegott. Vi fiskar med nät i "vår" sjö i norr - sik blir det. Grillar, steker och röker -- såååå gott! Det är absolut helande för själen att man vistas i naturen. Just nu lyssnar jag på prasslande asplöv på vår altan....lugnande och sövande.
Ha fortsatt härlig dag!

Anita - Malta sa...

Naturliv och nyfågad fisk det är ljuvligt det. Upplever man det ljuvliga är det också hälsosamt. Så sant ! Fin bild på mannen som sitter och fiskar om än det ser ut att vara lite gråväder. Synd att du inte kan äta fisk med rött kött. Tonfisk är jättegott. Ha en fortsatt skön vecka !

Monica sa...

Jag är ingen fiskmänniska, det blir en bit torsk ibland det är allt men försöker äta hälsosamt i alla fall.
Ha det bra;-)

Mias Mix sa...

Låter väldigt hälsosamt. Först vara ute i naturen och fånga fisken, njuta av tystnaden och varva ner. Sen äta den goda och nyttiga fisken!

Artlover sa...

Ett fint hälsosamt bidrag från dig. Önskar bara att bilden var mer rätvinklig.

FrökenChristina sa...

Om inte annat är det nog hälsosamt att sitta på sjön och andas. Fast färsk fisk är nog hälsosam för både dig och naturen.

BP sa...

Visst är fisk hälsosam! Mycker Omega-3 i den säger maken, vilket är bra för skelettet - även det enligt maken:-) Gös och marulk är mina favo fiskar. Gädda (den är väl röd eller...) smakar som Bafucin tycker jag och aborre har för många ben. Forell däremot smakar gott den också.

Marit Johansson sa...

Ja visst är det hälsosamt med fisk och särskilt gott med nyfångad såklart. Fin bild!

Birgitte sa...

Det er vist både sundt at fange dem og spise dem :-)