söndag 18 augusti 2013

Så här ser det ut där jag är idag.

Tankning
Så här ser det ut där jag var igår. Jag testade, att flyga radioflygplan. Ingen dum idé alls av en tant. Det var inget jag ångrar. Jag kan varmt rekommendera att testa om ni har möjlighet.
Det här planet fick vi inte flyga med.
Här är planet som vi fick flyga med. Lite stolt är jag nog för jag lyckades göra en loop. RC flyg är en hobby som jag tror att jag skulle kunna ägna mig åt. 
Tidigare har jag endast kört helikopter inomhus och den har jag kraschlandat med ett otal gånger:-)

20 kommentarer:

jonna d sa...

Vilken rolig grej! Ser riktigt skoj ut men det måste vara svårt. Fina bilder blev det också.
//jonna d

ormbunke sa...

Vad spännande. Det gäller att försöka prova på det mesta innan man lämnar in. Ha de gott

Violen sa...

Det verkar riktigt kul!Varför inte prova på när man har chansen! Mysiga bilder!
Ha en skön söndagskväll!

Jah Hollis sa...

Det kan säkert vara en fin fritidssysselsättning. Dom ser väldig fint byggda ut, flygplanen.

Livsturisten sa...

Det där kan vara nåt för en flygrädd som jag att starta med. Att närma mej flygplan av den sorten och storleken.
Jag tvivlar inte ett ögonblick på att det är svårt att styra ett sånt plan från marken, och tycker du var riktigt duktig som lyckades med en looping! :)

Anneli - A'la Foto sa...

Vad roligt! Det skulle jag vilja testa! Fint tolkat!

Fru Eriksson sa...

Ja,det är faktiskt skojsigt att flyga Modellplan :)
/Kram Annmi

Mina fotostunder sa...

En spännande dag med flygtur!
Härligt!

ulla laiho sa...

Åh, vad avundsjuk jag blir. Jag vill också leka.

Jag har hört talas om helikopter utrustad med kamera - det är något jag kan tänka mig - bilder på trädgården lite från ovan. Fin och intressant triss!

BP sa...

Gud sååååå roligt!!! För många år sedan flög vi faktiskt RC flygplan och bilar på banan i Skarpnäck. Det gick utmärkt med bilarna men jag har aldrig lyckats med att INTE landa ett flygplan högst om i ett träd! Men roligt var det!
Är väldigt impad över dig!

Della sa...

Vilken grej! Har inte ens funderat på att det är något som man kan göra, men varför inte? Och en loop t o m. Wow! :)

Mias Mix sa...

Låter jätteroligt! Fina bilder också!

Stare Ström sa...

Det var udda! Har aldrig testat, men väl sett dem, eftersom det ligger en sådan liten "flygplats" i närheten.

Artlover sa...

Kul! Roligt att prova på en ny hobby. Själv funderar jag på en djupgående hobby, dvs. en radiostyrd ubåt som kan dyka som en riktig ubåt:-)

KajsaLisa sa...

Ser riktigt kul ut. Själv skulle jag nog inte våga. Fina bilder.

Pysselfarmor sa...

Måste vara kul att testa det!

Linnéa sa...

Vilken rolig grej. Har aldrig försökt men vet att det finns en sådan klubb straxt utanför Eskilstuna där jag har torp. En loop, woow!

Ha en bra vecka!

Maria Lundmark Hällsten sa...

Vilken kul hobby... om man bara fixar det, vill säga, jag skulle förmodligen kraschlanda redan innan start :) Fin triss!

Karoleen sa...

Verkar som en rolig sysselsättning - kan tänka mig att det är rätt svårt dock och känner jag mig själv rätt så skulle jag nog krascha planet mer än flyga det =)

Marit Johansson sa...

Ja det där kan jag tänka mig är roligt, men säkert svårt innan man lär sig rätta greppen!