onsdag 11 september 2013

Obeskrivlig

Obeskrivlig lycka kände jag den dag jag fick reda på att jag efter lång tid väntade sonen. Nu är han en vuxen man, och är mig till stor glädje. En man som har förmåga, att känna empati och förståelse för människor. Vi har dessutom gemensamma intressen.  Humöret är också ganska samma, och det skär sig ibland. Så gjorde det även mellan min far och mig, men ändå fanns den förlåtande kärleken där, och tryggheten att kunna vara sig själv var guld värd för mig. För min egen del har humöret finslipats med åren som det så ofta gör. Jag kan känna igen så mycket hos mig själv i honom när jag var i den åldern.

14 kommentarer:

Monicantifterr99 sa...

Den största lyckan i livet, härligt att ni har samma intressen och lite gnabb är ju helt naturligt :)
Ha det bra

Anita - Malta sa...

En verkligt fin och personlig tolkning. Att få barn kan jag tro är en helt obeskrivlig känsla liksom att sen se dem växa upp.
Ha en fin fortsatt Onsdag Inger !

Hanna sa...

Vilken himla fin bild på sonen, gillar hela kompositionen och färgnyansen. Lycka!

Fru Eriksson sa...

Underbart & så vackert foto!

Annemor sa...

Kjærligheten er ubeskrivelig.
Men akk så herlig.
Flott kar.
Ha en deilig onsdag.
Mormoreachai

Anneli - A'la Foto sa...

Vilken härlig beskrivning av din son! Det lyser stolthet och kärlek i denna text! :)

Huldra sa...

Flott bilde, og herlig bidrag :)

Huldra sa...

Flott bilde, og herlig bidrag :)

Tony sa...

Fin bild och bra text!

jeanette sa...

fint skrivet.

Kerstins foto sa...

Vilken fin tolkning av temat. Skönt att ni har en så bra relation, det är ju så gott att få umgås med sina barn.

Marit Johansson sa...

Du gör en underbar och personlig tolkning. Jättesnygg bild också!

Pysselfarmor sa...

Att träta lagom är också kärlek! Snyggt porträtt på ett speciellt sätt!

birgittas sa...

Så fint bidrag på obeskrivlig Inger!
Jag kommer också ihåg vilken ofantlig lycka jag kände när min son föddes (första barnet).