söndag 13 oktober 2013

Så här ser det ut där jag är.

Där jag är idag är där jag bor. I mitt område är färgerna mycket skiftande.
 Statyn av Hjalmar Branting är omgiven av flera av höstens vackra färger. Den står på tomten där jag bor och det är inte så dumt att ibland sätta sig på en av bänkarna och filosofera en stund och njuta av all färgprakt,
 En av bokarna som hänger över statyn är numera helt brun. Den andra har stor del gröna inslag kvar.
Det här trädet som jag inte kan indentifiera är helt gult, och så vackert.

21 kommentarer:

Fru Eriksson sa...

Otroligt vackert <3 Förstår att det är härligt att sitta på bänken & filosofera :)

/Kram

Anna sa...

Ja nu sprakar färgerna rejält..hösten går mot vinter..vackra bilder alla tre.

Jeanette Svensson sa...

Vackra höstbilder hos dig.

KajsaLisa sa...

Vackra höstfärger, tänk att få sitta på dom sofforna och ha en stilla diskussion med Branting.

Eva Trillian sa...

Höst även hos dig - vackert presenterad i din triss!

Violen sa...

Härlig höstlig färgprakt!Ännu ett tag kan vi vara ute och njuta av den! Ha en skön söndagskväll!

Connie Tornevall sa...

Vacker triss som man blir glad av!

Vivi sa...

Virkelig flotte høstbilder, som viser hvor fin høsten er hos deg.

Vivi

Stare Ström sa...

Tycks vara en färgsprakande höst i hela vårt land. Vackra bilder!

Me and my dark secrets sa...

Snyggt trissat!!!

Ninnis sa...

Underbara bilder....du har fångat tema och hösten på ett snyggt sätt....=)

/Ninni

Leena sa...

Så fina nyanser av hösten! Bänkarna i första bilden ser verkligen inbjudande ut. Att det sedan är Hjalmar Branting på statyn skulle jag inte vetat ...

Maria sa...

En alldeles underbar triss med ljuvliga bilder!
Den första blir favorit.
Ha de gott!

Della sa...

Det är så fint med de här intensiva höstfärgerna.

Freja sa...

Jag älskar hösten varje år, men i år är den vackrare än någonsin, och det syns i dina fina bilder!

Mama Zen sa...

Gorgeous fall colors!

Artlover sa...

Wow, härliga höstfärger. Det var fint hos dig också:-)

Hanna sa...

Härliga höstbilder. Sista bilden är extra fin, så snyggt med hela trädet i sin gul/orangea färg. Kanontriss!

Berättarugglan sa...

Riktigt fina bilder. Det var extra härligt med den mellersta bilden. Bladen ser ut som små lappar av mjukt läder.

Jah Hollis sa...

Det var snygga höstbilder till veckans trisstema.

BP sa...

Ljuset i tvåan är helt suverän! Åsså tycker jag att Branting ser lite buttert ut. Han vill kanske inte bli fotad;-)

Copyrightskyddade bilder