torsdag 3 oktober 2013

Strandpromenad på hösten

Nu när det är mycket lågt vattenstånd i sjön kan man se hur många blåmusslor det finns vid badstranden.
Inte hade jag en aning om att det var så gott om dem. Vassa är de och konstigt att man inte skär sig när man badar. Fast jag förmodar, att de lever då och är hårt tillslutna.
I år har de fått flytta ut bryggan ett tjugotal meter för att den skulle hamna i vattnet. Man kan se i naturen hur torrt det är, och nu återstår det att se om det blir en regnig höst framöver.

15 kommentarer:

Violen sa...

Det här med regn är en knepig historia! Man går och längtar efter regn för man vet att det vi måste ha vatten! Men det dröjer inte så länge innan man börjar gnälla och tycka att det blir för mycket av det goda! Nu får vi se hur det blir i höst, idag skiner i alla fall solen!
Ha en skön dag!

Fru Eriksson sa...

Så snyggt/Kram

Marit Johansson sa...

Ja ibland behövs regnet även om jag kan känna att det är onödigt :) fina snäckbilder!

Anneli - A'la Foto sa...

Underbara bilder! Och så härligt att du har en egen brygga...vid vilket vatten om jag får fråga?

Hasse Aldhammer sa...

Morrn.

Hej Inger, så bra att du kom på besök, och att tekniken funkar. Jag har inte haft all världens lust att blogga, men nu ska jag börja om.
Dina musslor, den "svarta" utan sand är nog bäst.

Ha de bra.

Hasse A Norga

Stare Ström sa...

Alltid trevligt att ta en promenad på stranden och se vilka fynd man kan göra. Och är det en ren sjö kan du göra en läcker musselsoppa!

Monica sa...

En höstpromenad längst stranden är härlig, här har vi inga musslor men mycket tång.
Ha en skön kväll;-)

Annemor sa...

Det er fint med en strandtur. Så deilig at det er blåskjell der. Isen tok alle ved sommerheimen, så der var det lite å hente i år. For første gang måtte vi kjøpe av fiskehandlere.
Ha en fin kveld :)
Mormor

Eva Trillian sa...

Det är vackert att gå vid havskanten nu - en helt annan skönhetsupplevelse än sommarens!

Freja sa...

Åhh, nostalgi! Vid mitt barndomshem fanns det musslor i den lilla ån, sådana skal fanns alltid längst stränderna!

FrökenChristina sa...

Det var vackra bilder. Skal är så sköra men så vackra.

Anna sa...

Många fina skatter man kan hitta på stranden!
Fina bilder!
Anna

BP sa...

Blåmusslor - mums! Hoppas du samlade en hög, slängde in i grytan med vitt vin, vitlök och annat gott. Eller går de inte att äta. Jag menar de säljs ju på ICA;-)

Å du - önska dig inte en regnig höst. Det hade vi ifjol. Just nu njuter jag för fullt av världens mest fantastiska höstdag idag.

Hanna sa...

Åh så mysigt och vackert med musslor och sandstrand, riktigt härligt. I like!

Kerstins foto sa...

En strandpromenad kan aldrig bli fel och när man hittar såna här skönheter blir det helt plötsligt bästa promenaden. :) Så fina bilder från din promenad.

Copyrightskyddade bilder