onsdag 9 oktober 2013

Tyst

T som i tystnad. Tittar man noga när man är ute i naturen kan man se många bokstäver. I helgen fann jag både T ocg V. 
Just nu är det tyst och fridfullt i naturen. Bara lite löv som sakta dalar mot marken för att bli till mylla åt den kommande växtligheten. Nu går naturen in i stillhet och tystnad, och det dröjer länge tills jag åter kan höra asplöven susa. Det saknar jag. 
Jag är speciellt förtjust i asplöv. Jag kan när som helst framkalla ljudet av dem, och då  ser jag fram emot när de åter knoppas.

5 kommentarer:

Fru Eriksson sa...

Vackert & visst är naturen ljuvlig <3
/Kram

Mias Mix sa...

Ja visst är det festligt att man kan hitta så mycket i vår natur! Bara man öppnar ögonen och det gör man väldigt bra med kameran i handen.

Violen sa...

Det är intressant med årstidsväxlingarna. Nu blir det alltmer stilla i naturen men framåt våren vaknar den till liv igen!
Jag gillar också asplöv! Vi hade en stor asp där jag växte upp och kommer så väl ihåg hur det 1:1rasslade i bladen!
Ha en skön dag!

Vivi sa...

Flott bilde.

Vivi

Della sa...

Det är fint med det tysta i naturen - men helt tyst är det ju sällan.

Copyrightskyddade bilder