onsdag 4 december 2013

Lucka 5

Nu börjar det nalkas juletid, och lite här och var, om man tittar noga, kan man se de små nissarna. De dyker upp när man minst anar det. 
Det är nog bäst att vara extra snäll nu så inte julklapparna brinner inne. En pepparkaka eller fler skall visst vara bra för humöret åtminstone om man läser sin historia. 
Kung Hans blev ordinerad pepparkakor av sin doktor för sitt dåliga humör. Huruvida det är en skröna eller ej bryr jag mig inte om. Pepparkakor är goda och söta och sött blir man som bekant glad av att äta. 
Jag tar mig ett par för säkerhets skull.
#
Midnatt råder, tyst det är i husen, tyst i husen,
alla sova, släckta äro ljusen, äro ljusen.
tipp tapp, tippe-tippe-tipp-tapp, tipp, tipp, tapp.
Se, då krypa tomtar upp ur vrårna, upp ur vrårna,
lyssna, speja, trippa fram på tårna, fram på tårna.
Tipp tapp, tippe-tippe-tipp-tapp, tipp, tipp, tapp.

1 kommentar:

Anneli - A'la Foto sa...

Åh vilken härlig vinterbild! Här är det så långt ifrån snö man kan komma med blåst och regn men det kanske vänder snart!
Nä, du har helt rätt! Det ska vara lucka fem på dagens datum 5 december. Det är bara att jag ligger ett dygn efter men ska försöka komma i fatt så snart jag har möjlighet! Så kör på du! :)